سامانه کشوری رصد اشتغال، راه اندازی شده است

به گفته جعفری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی پیوست اشتغال طرح های اقتصادی است و در همین راستا سامانه کشوری رصد اشتغال راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران به موضوع جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری اشاره کرد و گفت: درست است فرزندآوری در این شرایط اندکی فشار اقتصادی بر خانواده ها وارد می کند ولی همین افراد در بلندمدت موجب تقویت پنجره جمعیتی کشور می شوند.

 


طیب جعفری با یادآوری اینکه حمایت از مسائل رفاهی مردم در رشد اقتصادی کشور اثرگذار است، تصریح کرد: باید در راستای افزایش اقبال کارفرمایان برای اجرای دستورالعمل های دولت تلاش کرد.

 


وی با یادآوری اینکه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، وظایف و ماموریت های بزرگی به ما محول شده است که جنبه خدماتی دارد، گفت: این مجموعه مسئول صیانت از نیروی کار و ساختار سه جانبه کارگری و کارفرمایی است.

 


جعفری خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف کارگری در طول سال 4 هزار پرونده رسیدگی می کنند و آرای این شورا قانونی است و قابلیت اجرایی دارد.

 


این مسئول ادامه داد: 8 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شده و این بازرسی ها در راستای صیانت از حقوق کارگری، امنیتی، مسائل رفاهی و بهداشتی کارگران انجام می شود.

 


به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، توسعه کیفی و ایجاد زمینه مشارکت بیشتر در رشد اقتصادی و نظارت بر تعاونی ها در چارچوب قانون در دستور کار ما قرار دارد.

 

 


وی اضافه کرد: در حوزه اجتماعی نیز مسائل ورزشی و کارگری را پیگیری می کنیم و تلاس می شود تا ورزش کارگری توسعه یابد و به دنبال استفاده بهینه از ورزشگاه های کارکری هستیم.

 


جعفری با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی نیز به دنبال توجه به موضوعات فرهنگی در محیط های کارگری هستیم، افزود: پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری از دیگر پیگیری های این مجموعه است.

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: این مجموعه متولی پیوست اشتغال طرح های اقتصادی است و در همین راستا سامانه کشوری رصد اشتغال راه اندازی شده است.

 


به گفته جعفری، اشتغال خرد با همکاری دیگر دستگاه ها از دیگر اولویت های این مجموعه است چرا که معتقدیم اشتغال خرد نیاز کوتاه مدت افراد به اشتغال را حل می کند و در صورت حمایت اشتغال خرد این مشاغل به صورت اشتغال های مستقل حرکت خواهد شد.

 

 


وی افزود برای رشد 8.7 درصد اقتصاد استان برنامه ای مصوب شده که بخش عمده این رشد باید از طریق بهره وری محقق شود که نیازمند اموزش های مهارتی است.

 

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در صورت آموزش نیروی کار اثربخشی بیشتر خواهد داشت تربیت و آموزش نیروی کار با همراهی اموزش فنی و حرفه ای انجام می شود.

 


وی با اشاره به اینکه سال گذشته281 مورد حادثه در محل کار رخ داد، افزود: لازم است تعداد کارشناسان ایمنی کار که در واحدهای تولیدی مستقر هستند افزایش یابد و آموزش این کارشناسان لازمه کاهش حوادث در محل کار است.همچنین توسعه کمیته های فنی از دیگر راهکارهای کاهش حوادث در کارگاه های تولیدی است.

 


جعفری خاطرنشان کرد: بحث عمده این حوادث در ساخت و سازها رخ می دهد از اینرو طبق رایزنی های انجام شده با شهرداری نقشه های ساختمانی در اختیار ما قراد می گیرد تا تذکرات لازم در محل ساختمان ارائه شود.تعداد فوتی ها سال گذشته در محل کار 10 مورد بود و امیدواریم این تعداد کاهش یابد.

نرگس سعادتی- زنجان

کد خبر 1177464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha