نخستین دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان با اعضای ستاد فهما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در نخستین دیدار خود با رئیس و اعضای ستاد فهما این استان به اهمیت جایگاه کانون های مساجد اشاره کرد و پیرامون توسعه فعالیت های فرهنگی گفت و گو کرد.

خبرگزاری شبستان - اصفهان: با انتصاب «اصغر آذربایجانی« به سمت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رئیس و کارشناسان ستاد فهما استان در نشستی به منظور عرض تبریک و ارائه گزارش مباحث حوزه های مختلف کانون های فرهنگی و هنری مساجد بررسی و تشریح کردند.

آنچه در این جلسه گذشت، بررسی وضعیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان و ضرورت حمایت از این مراکز در توسعه فرهنگ و هنر مردمی بود.

 

این دیدار موسوم به بررسی نگرش ها و ایجاد زمینه های مساعد برای آینده بود که دیدگاه مدیرکل جدید مثل مدیران گذشته حمایت و نگاه مثبی بر این مراکز ترسیم شد.

 

 

تحقق فرهنگ و هنر مردمی بر پایه کانون های مساجد

 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی فعالیت ها در حوزه های مختلف گفت: فرهنگ و هنر نیز مثل کل سیاست دولت باید مردمی اداره و نقش آحاد جامعه و نخبگان و فعالان این حوزه تقویت شود.

«اصغر آذربایجانی« افزود: تحقق فرهنگ و هنر مردمی بر پایه کانون های مساجد رقم می خورد و با حمایت از این مراکز این امر محقق می شود.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با حمایت مردم مدیریت و با حضور نسل های جوان و نوجوان مدیریت می شود که نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

آذربایجانی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال کادرسازی و محرومیت زدایی در دوره جدید است، تصریح کرد: کانون های مساجد در امر کادرسازی و ارائه خدمات فرهنگی پیشتاز و نقش مهمی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای توانمند حوزه های فرهنگی جز ماموریت های مهم مراکز است که با هدف گذاری صحیح به نتایج خوبی می رسند.

 

 

نقش کانون های مساجد در دوران کرونا

 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت دو سال کرونایی کانون های مساجد گفت: نقش کانون های مساجد در دوران کرونا مهم است و با وجود شرایط سخت آن دوره اما باز این مراکز فعال هستند.

وی ادامه داد: مساجد در دوران پسا کرونا ماموریت مردمی خود را ایفا خواهند کرد و مراکز موثری در حوزه فرهنگی خواهند بود.

 

 

به روز رسانی و شفافیت فعالیت های کانون های مساجد

 

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان در این دیدار با کارکردهای ستاد کانون های مساجد کشور اشاره کرد و اذعان داشت: سه دوره رویدادملی فهما در کشور برگزار و شفافیت و به روز رسانی فعالیت ها بر بستر فضای مجازی صورت گرفت.

«جلال ریزانه« با بیان اینکه این رقابت سازنده موجب شبکه سازی فعالیت ها و کارهای کانون ها شد، تصریح کرد: امروز شبکه منسجم از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور داریم که به این وسعت بی نظیر است.

وی ادامه داد: تعدادی از کانون های فعال استان اصفهان در رویداد فهما توانسته اند رتبه های برتر را کسب و موفقیت های پی در پی داشته باشند.

کد خبر 1177492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha