مهم‌ترین اقتدار دستگاه قضایی صیانت از حقوق مردم است

حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: مهمترین اقتدار دستگاه قضایی، پرچمداری در صیانت از حقوق ملت به‌عنوان سرمایه‌ اصلی نظام جمهوری اسلامی است و در این مسیر باید تمام توان خود را به کار گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام علی عبداللهی» امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان اظهار کرد: دستگاه قضایی در همه زمینه‌ها پناهگاه ملت ایران است.

 

رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه افزود: لازمه صیانت از این سرمایه عظیم انسانی این است که ابتدا خود از خطرات و آلودگی‌ها مصون باشیم و این امر جز با توکل به خدا و خودسازی محقق نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه قلم قاضی، شرع و قانون است اضافه کرد: قوه قضائیه، مسئولیت دفاع از حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع را به عهده دارد و اگر این مسئله به خطر بیفتد، مسئولیت آن به عهده ماست.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: مردم در قبال خواسته‌های مشروع خود از دستگاه قضایی انتظار دارند و نباید مراجعه کننده‌ای احساس کند که برخورد دستگاه قضایی با او خلاف واقع و متفاوت از طرف دعوای وی است.

 

وی ابراز کرد: مبنای شکل‌گیری و وظیفه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه صیانت از نیروی انسانی است و لازمه این صیانت، توجه به پیشگیری به جای برخورد و رویکرد قهرآمیز تا حد ممکن است.

 

در ادامه «علی دهقانی» عنوان کرد: رکن اولیه برای رسیدن به معنویت و سلامت، نظارت است و این نظارت باید از خود فرد شروع شود.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان اذعان کرد: شرط اصلی سلامت در نظام اداری، برگزیدن الگوی رفتاری مناسب، فراهم کردن تمهیدات لازم برای رسیدن به معارف الهی و توام کردن اعمال و رفتار خود با معرفت و معنویت است.

 

وی ادامه داد: دستگاه قضایی وظایف سنگینی در بعد رسیدگی عادلانه و منصفانه و حفظ حقوق عامه با نظارت بر سایر دستگاه‌ها به عهده دارد که برای تحقق آن، باید نظارت بر درون و بیرون دستگاه استمرار داشته باشد.

 

دهقانی خاطر نشان کرد: وظیفه حفاظت و اطلاعات در قوه قضائیه، علاوه بر برخورد با فساد، حفاظت از منابع انسانی است که تحقق این امر، موجب افزایش رضایت عمومی از دستگاه قضایی می‌شود.

 

وی یاد آور شد: کلیه افرادی که در کنار قاضی در فرایند دادرسی ایفای نقش می‌کنند اعم از کارمندان، وکلا، کارشناسان و ... نیز افرادی که با مبادرت به کارچاق‌کنی و دادن امید واهی به مراجعه‌کنندگان، سعی دارند مسیر صحیح رسیدگی را به بیراهه ببرند، همگی نیاز به نظارت دارند تا پیشگیری، صیانت و برخورد به درستی حاصل شود.

 

در پایان این مراسم از زحمات «صادق جعفری چگنی» رئیس سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان قدردانی و «حسن مرادی» به عنوان رئیس جدید این حفاظت معرفی شد.

 

کد خبر 1177493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha