پذیرش مدارس علمیه خواهران کرمان تا ۲۵ خردادماه/بانوان طلبه باید پاسخگوی نیازهای دینی زنان جامعه باشند

محمدی تأکید کرد: بانوان طلبه باید بتوانند در کنار وظیفه اصلی خود، پاسخگوی نیازهای دینی جامعه و نظام اسلامی و حتی خود خواهران باشند.

مرحمت محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با بیان اینکه از سال ۷۶ حوزه های علمیه خواهران با تأسیس مرکز مدیریت نظام مند شد و تحت یک نظام آموزشی منسجم و تعریف شده قرار گرفت؛ افزود: شاید کسی تصور نمی کرد حوزه های علمیه خواهران منشأ برکات زیادی در کل کشور باشند و کارها و عملکردهای خوبی در عرصه های مختلف داشته باشند.

 

 

مدیرحوزه های علمیه خواهران استان کرمان گفت: امروز اما بعد از ۲۵ سال در کل کشور ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران و بالای ۸۰ هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۰ هزار نفر هم تاکنون دانش آموخته مقطع عمومی تخصصی و عالی شدند.

 

 

وی ادامه داد: در استان کرمان ۲۳ مدرسه علیمه خواهران وجود دارد که از این تعداد، ۲۰ مدرسه در مقطع سطح دو و عمومی؛ دو مدرسه سطح سه در رفسنجان و کرمان با مجموعه حدود ۴ تا ۵ رشته تخصصی شامل تفسیر، علوم قرآن، فقه و اصول و تربیت دینی کودک و نوجوان است.

 

 

محمدی اظهار کرد: از سال ۹۵ برای اولین بار در استان مدرسه سطح چهار در دو رشته تفسیر تطبیقی و فقه و خانواده با بیش از ۵۰ نفر طلبه خواهر آغاز به کار کرد و در حال حاضر ۱۸ نفر به مرحله نوشتن رساله رسیدند.

 

 

وی آمار طلاب جاری را یک هزار و ۹۶۳ نفر و تعداد دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران را سه هزار و ۶۳۷ نفر اعلام و بیان کرد: مدرسه علمیه فاطمیه که فعالیت خود را از اوایل دهه ۶۰ آغاز کرده، از قدیمی ترین مدارس استان است و نزدیک ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان از این مدرسه هستند.

 

 

مدیرحوزه های علمیه خواهران استان کرمان از ثبت نام مدارس علمیه خواهران در سال جاری خبر داد که از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد و آزمون مربوطه نیز ۱۷ تیرماه برگزار و زمان انجام مصاحبه مرداد ماه و اعلام نتایج نهایی در پنجم شهریورماه انجام می شود.

 

 

وی ظرفیت پذیرش این مدارس برای سال جاری را ۷۰۰ نفر در هر سه مقطع اعلام و بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران مأموریت های مهمی دارند و باید اهداف مهمی از جمله تربیت بانوان عالم، بصیر، مهذب، متخلق، انقلابی و وظیفه شناس دنبال کنند که بتوانند در کنار وظیفه اصلی خود، پاسخگوی نیازهای دینی جامعه و نظام اسلامی و حتی خود خواهران باشند.

 

 

محمدی تأکید کرد: در عرصه های پژوهشی باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس قرآن و سنت به ویژه در عرصه مسائل مربوط به زن و خانواده و در عرصه فرهنگی تبلیغ و ترویج و تعمیق معارف اسلامی را دنبال کنند.

 


وی ادامه داد: نقش آفرینی اجتماعی طلاب خواهر کارکردهای زیادی داشته و یکی از برنامه ها که مورد توجه جدی قرار گرفته ارتقا توانمندی و مهارت ورود به اجتماع به ویژه در زمینه رفع آسیب های اجتماعی است که اگر مهارت های لازم را پیدا کنند و خانواده خود را رشد بدهند برکات آن را در اجتماع خواهیم دید.

 


مدیرحوزه های علمیه خواهران استان کرمان اعلام کرد: در زمینه تربیت مبلغ افزایش جمعیت و فرزندآوری و کارگاه های مهارت آموزی، فعالیت هایی در حال انجام است.

 


وی در پایان همکاری رسانه ها در اطلاع رسانی پذیرش حوزه های علمیه را در جذب علاقه مندان و افراد مستعد مؤثر خواند و جذب حداکثری را باعث سهولت در شایسته گزینی دانست.

کد خبر 1177519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha