عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است

دریادار سیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزادی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر گفت: این عملیات پس از 34 روز مداومت به ثمر رسید و پس از طی این روزهای سخت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی وقتی در راه خدا قدم برداریم، قطعا خدا کمک می کند و خرمشهر آزاد می شود.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: رهبر انقلاب نیز در این باره فرمودند آزادی خرمشهر شبیه معجزه بود و واقعا این عملیات معجزه ای بیش نبوده است. نیروهای ما در منطقه خرمشهر بودند اما عده و عده ما یک سوم بود و آنها سه برابر نیروهای ما بودند. عملا آنها از لحاظ تجهیزات و نیرو برتر بودند و از هر نظر خرمشهر را تجهیز کرده بودند و صدام ادعا کرده بود که خرمشهر را طی سه روز تصرف کرده و هیچ کس نمی تواند این محاصره را بشکند.

 

امیر دریادار سیاری ادامه داد: صدام آن قدر به این تصرف خود اطمینان داشت که گفت هر کس خرمشهر را تصرف کند، کلید طلایی بصره را به او می دهیم اما نتیجه چه شد، پس از 34 روز مقاومت 19 هزار اسیر عراقی نتیجه این عملیات بود و این معجزه ای بیش نبود.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادی خرمشهر اظهار کرد: عزم رزمندگان ما در این عملیات این بود که نشان دهند که قطعه ای از خاک خود را دست دشمن نمی گذارند و این انگیزه بالایی بود که آنان را در این راه به مبارزه تشویق می کرد.

 

وی گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است چه بخواهیم و چه نخواهیم عملیات دفاع مقدس یکی از بهترین و کامل ترین عملیات های دفاع مقدس است و از پشتیبانی کامل نیروهای مسلح برخوردار بوده است.

 

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: حماسه 34 روزه خرمشهر واقعا حماسه بود و هیچ وقت نمی گوییم خرمشهر سقوط کرد بلکه می گوییم قسمتی از خاک ما در دست دشمن قرار گرفت اما این پیروزی، پیروزی های بعدی را نیز رقم زد و ما علیرغم تمام محدودیت ها در خرمشهر پیروز شدیم و دشمن را از خاک خود بیرون راندیم.

 

کد خبر 1177528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha