امیدواریم با کمک دولت و مجلس برنامه جامعی برای حمایت از رزمندگان و ایثارگران تهیه کنیم

قاضی زاده هاشمی با اشاره به برخی اختلافات در اعطای درجه ایثارگران از بنیاد شهید و نیروهای مسلح به رزمندگان گفت: امیدواریم با کمک دولت و مجلس برنامه جامعی برای حمایت از رزمندگان و ایثارگران تهیه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قاضی زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید در نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر گفت: امام (ره) با دل و جان مردم کار می کرد و اولویت اولیه و اصلی خود را حفظ کشور و سرزمین ایران می دانستند و ملت ایران نیز همیشه در تاریخ خود ملتی بزرگ و مقاوم بودند.

 

رییس بنیاد شهید افزود: در طول 250 سال قبل از انقلاب در هر جنگی که به دست گروهی اتفاق می افتاد، دشمنان بخشی از کشور را تصرف می کردند و قطعه ای از این سرزمین در جنگ و صلح از دست رفته بود اما در انقلاب وضعیت کشور تغییر کرد و دفاع مقدس شکل دیگری از تاریخ را رقم زد.

 

وی با اشاره به قدرت اقتصادی و نظامی عراق در سال 1350 یادآور شد: عراق در آن زمان بالاترین تولید ناخالص دنیا را داشته است و این رتبه را از سال 45 تا 55 حفظ کرده است در حالی که جمعیت این کشور 20 میلیون گزارش شده است تا جایی که کارگر عراقی در این کشور وجود نداشت و عمدتا کارگران فیلیپینی بودند.

 

وی افزود: صدام با این تفکر وارد جنگ شد تا سردار عرب بماند.

 

وی با اشاره به دلاوری های فرماندهانی همچون حاج قاسم در مواجهه با دشمن خاطرنشان کرد: حاج قاسم در پاسخ به همرزم خود در بیان آنکه کسی از پس صدام بر می آید یا نه، گفت: اگر خداوند بخواهد می شود و اینکه گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی امام ما را در مسیر اعمال خاص خدا قرار داد وگرنه با ما می توانیم خرمشهر آزاد نمی شد.

 

وی ادامه داد: بعد از گذشت 40 سال از این افتخارات یاد تمامی شهدای آزادسازی خرمشهر را زنده نگه می داریم اما اکنون کسانی که خرمشهر را تصرف کردند، کجا هستند؟ آیا دشمن می تواند ادعا کند که ما در آن روز جنگیدیم و خرمشهر را تصرف کردیم؟ طبق اعلام خود عراق 625 هزار نفر از عراقیان در این حملات کشته شدند.

 

وی گفت: امروز ایران اسلامی علیرغم تمام توطئه ها و مشکلات به اهداف خود رسیده است و توانسته است این سرزمین را پس از آشوب های بسیار حفظ کند. ما در این جنگ نابرابر 230 هزار شهید از دست دادیم که البته به این تعداد مدافعان حرم و سلامت افزوده می شوند. تعداد شهدا نشان می دهد که رزمندگان ما با دست خالی و شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند.

 

وی با اشاره به امکانات اندک بنیاد شهید در تامین و پشتیبانی از خانواده های شهدا و جانبازان تصریح کرد: متاسفانه به عنوان یک دستگاه در ته خط مانده ایم و با محدودیت قانونی و اعتباری مواجه هستیم و هر ساله تلاش می کنیم خودمان را بالاتر قرار دهیم. در حال حاضر 108 هزار نفر از بنیاد شهید کمک معیشتی دریافت می کنند که این مبلغ تا سال گذشته دو میلیون و 240 هزار تومان بود که امسال به سه میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافته است.

 

وی افزود: امیدواریم با کمک مجلس و دولت برنامه جامعی برای رزمندگان و ایثارگران تهیه کنیم زیرا این قشر از جامعه همگی از سن اشتغال خارج شده و وارد سن بازنشستگی شدند، ما خدمتگزار آنها هستیم اما در مواردی در اعطای درجه ایثارگری با نیروهای مسلح متفاوت هستیم و اساسا این بنا از ابتدا گذاشته شده است. نیروهای مسلح درصد جانبازی را از 100 درصد حساب می کنند و بنیاد شهید از 70 درصد و این موضوع موجب اختلافات و تفاوت هایی میان درصد جانبازی ایثارگران در نیروهای مسلح و بنیاد شهید است.

کد خبر 1177535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha