مهارت ارتباط موثر را باید یاد بگیریم

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مهارت ارتباط موثر را باید یاد بگیریم، گفت: مدیر روابط عمومی مسئولیت ایجاد ارتباط بین سازمان خود و بیرون از مجموعه را دارد و باید جاذبه ایجاد کند تا دل ها به آن سازمان نزدیک کند و این تاثیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 1 خرداد) در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان فارس که در سالن مرکز همایش های «شهر» برگزار شد، ضمن تبریک روز روابط عمومی گفت: سازمان دهنده ارتباط ما انسان ها با هم چیزی در افق روح است نه چیزی در افق جسم، شما مهارت ارتباط موثر را وقتی می خواهید انجام دهید، این مهارت از ناحیه از ارتباط روحی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه اگر ارتباط روحی برقرار شده باشد، جسم ها ارتباط برقرار می کنند، افزود: مهارت ارتباط موثر مسئولین روابط عمومی از نقطه روح باید شروع شود و باید متوجه بشویم چگونه دل ها را به هم نزدیک کنیم و روح های جامعه را به هم نزدیک کنیم که در عالم ماده هم جسم ها با هم انس پیدا کنند، هر وقت روح ها با هم انس نداشته باشند دل ها پراکنده و باعث تفرقه می شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مهارت ارتباطی آن مهارتی است که دل ها را به هم ارتباط می دهد، تاکید کرد: مسئول روابط عمومی ماهر دل دیگران را به مجموعه خود ارتباط می دهد.

وی با اشاره به اینکه مهارت ارتباط موثر را باید یاد بگیریم، اظهار کرد: مدیر روابط عمومی مسئولیت ایجاد ارتباط بین سازمان خود و بیرون از مجموعه را دارد و باید جاذبه ایجاد کند تا دل ها به آن سازمان نزدیک کند و این تاثیر داشته باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه ارتباط موثر آن تاثیرگذاری ویژه خودش را از کجا به دست می آورد، افزود: باید با ابعاد روح بشر آشنایی داشته باشید و حسن خلق را باید در دستور کار قرار دهید و آداب ایجاد ارتباط موثر باید مورد توجه باشد و این حسن خلق می تواند مدیر روابط عمومی را موفق کند.

وی با اشاره به اینکه در تمدن رقیب ما کسی ادای طرفداری ظلم نمی کند، اما ظلم را با پیرایه هایی که قیافه شبیه عدالت ترویج می کنند و برای خودشان هم غلط نمی دانند، تاکید کرد: اخلاق «ماکیاولی» همان اخلاق «معاویه (لعنت الله علیه)» است که ظلم با پوشش شبیه عدالت می کرد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه آن عربی که روی سر خود می گذاریم «سید المرسلین» است، ما کاری به نژاد نداریم، افزود: خوب و بد بر مبنای اخلاق هرجای دنیا که باشند، از هم جدا می شوند.

وی با اشاره به اینکه با ظلم و دروغ نمی توان کار را پیش برد، ممکن است سود اندکی داشته باشد، اما در نهایت قافیه را می بازد، اظهار کرد: روابط عمومی ها در یک رقابت بین تمدنی باید نهاد، سازمان و شرکت خود را سربلند کنند و مهارت ارتباط طولانی مدت در تاریخ مهارتی است بر اساس عدالت که در طول تاریخ ماندگار باشد.

آیت الله دژکام گفت:‌ اگر دروغ در گزارش آماری و تبلیغ روابط عمومی باشد، رابطه مردم را با شما تخریب می کند، چرا اعتماد عمومی لطمه خورده، به خاطر اینست که احساس می کنند که این آمار دروغ است، اگر آمار دروغ ارائه شود به آرمان و خون شهدا خیانت کرده است و ادامه کار شهدا از جبهه به ادارات آمده است.

 

کد خبر 1177585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha