۳۶۶۴ واحد مسکونی در خراسان جنوبی وارد فاز اجرایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان تا این لحظه تعداد سه هزار و ۶۶۴ واحد وارد فاز اجرا شده است، گفت: در سامانه طرح اقدام ملی مسکن پنج هزار و ۹۷۰ نفر واجد شرایط از خراسان جنوبی شناخته شدند.

«وحید داعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از مجموع 400 هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی 2 هزار و 450 واحد بوده که یک هزار و 383 واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر و یک هزار و 67 واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر احداث می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 15 هزار و 89 نفر از استان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد پنج هزار و 970 نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی شناخته شده اند و تمامی این افراد تاکنون اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن نموده اند و تعداد پنج هزار و 140 نفر نیز اقدام به واریز وجه کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرهای بالای 100هزار نفر خراسان جنوبی اراضی جهت بهره مندی سه هزار و 727 واحد به مساحت 36 هکتار تامین شده است، ادامه داد: در شهرهای زیر100 هزار نفر نیز اراضی به میزان 50.5 هکتار جهت ساخت سه هزار و 416 واحد تامین شده است و در سطح استان خراسان جنوبی تا این لحظه تعداد سه هزار و 664 واحد وارد فاز اجرا شده است.

 

داعی بیان کرد: علاوه بر این اراضی مورد نیاز برای تعداد 282 واحد جهت بهره مندی مددجویان کمیته امداد به صورت رایگان واگذار شده که به میزان حدود 3.7 هکتار در سطح استان است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان 2 هزار و 275 واحد در مرحله اتمام فونداسیون قرار دارد، گفت: یک هزار و 385 واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، تعداد 156 واحد در مرحله اتمام سفت کاری، 38 واحد اتمام نازک کاری و تعداد 2 هزار  140 واحد مستقر در سایت27 هکتاری شهر بیرجند نیز در مرحله عملیات اجرایی هستند.

 

وی در خصوص نهضت ملی مسکن عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان خراسان جنوبی تعداد ۵۴ هزار و ۳۵۴ نفر در 31 شهر در سامانه ثبت نام اولیه نموده اند که در حال پالایش و بررسی واجد شرایط بودن هستند که از این تعداد ۲۲هزار و ۶۳۲ نفر مربوط به شهر بیرجند است.

 

داعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمامی شهرهای استان جانمایی اراضی جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن صورت پذیرفته است، بیان داشت: همچنین از این تعداد ثبت نامی در سطح استان ۹هزار و ۷۸۱ مرد مجرد بین 23 تا 45 سال در استان سن ثبت نام کرده اند.

 

 

کد خبر 1177611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha