همایش «ایران جوان» در قم آغاز بکار کرد

همایش «ایران جوان» با حضور فعالان عرصه جمعیت و خانواده از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم و با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا (س) آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «ایران جوان» با حضور فعالان عرصه جمعیت و خانواده از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با همکاری اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی این مجموعه در حال برگزاری است.

 

زینب عبداللهی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم در این مراسم، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم، عنوان کرد: مسئله جمعیت و فرزندآوری در سال های اخیر به صورت مداوم مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و این وظیفه ما را سنگین کرده است.

 

وی با بیان اینکه همایش ایران جوان با همکاری مجموعه های مختلف طراحی شد، گفت: در این همایش مانند دیگر همایش ها به دنبال ایراد سخنرانی نیستیم، بلکه به دنبال این هستیم که دغدغه های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مرتفع شود که یکی از گام ها در این جهت، بحث کنشگر فعال جمعیتی است.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: در این طرح، گروه های جهادی بر اساس توانمندی، علاقه و پتانسیل هر مجموعه تشکیل می‌شود که در بحث جمعیت و در زمینه های مختلف فعالیت خواهند کرد.

 

وی، فعالیت در عرصه جمعیت را جبهه و جنگ تمام عیار دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به فعالان جمعیت به «آینده هولناک پیری در کشور» اشاره داشتند که این موضوع، وظیفه ما را سنگین می‌کند.

 

عبداللهی با بیان اینکه فعالان عرصه جمعیت در سنگرهای مختلف مشغول خدمت هستند، عنوان کرد: باید همه در کنار هم به بحث جمعیت بپردازیم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند بحث جمعیت یکی از ضروری ترین مسائلی است که باید آحاد جامعه و مسئولین به آن بپردازند.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: فعالان و مجموعه های خوبی در سطح استان داریم که نیاز است تکثیر شوند و نظم بیشتری پیدا کنند تا در این حوزه کنشگری داشته، همچنین در خصوص فعالیت های جمعیتی باید گروه بندی در حوزه های مختلف صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص گفت: در راستای بحث جمعیت و مرتفع کردن دغدغه های مقام معظم رهبری باید گام برداریم و امیدواریم این همایش مقدمه ای برای شروع یک حرکت جهادی در استان قم باشد.

کد خبر 1177613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha