طرح تحقق محله اسلامی با محوریت مسجد در آران و بیدگل اجرا می شود

نشست توجیهی اجرای طرح تحقق محله اسلامی با محوریت مسجد و با حضور امام‌جمعه و فرماندار آران و بیدگل و مسئولین سپاه و بسیج محلات و مدیران فرهنگی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست توجیهی طرح تحقق محله اسلامی با محوریت مسجد و با حضور امام‌جمعه و فرماندار آران و بیدگل و مسئولین سپاه و بسیج محلات و مدیران فرهنگی در سالن اجتماعات فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.

 

امام‌جمعه آران و بیدگل در این نشست گفت: طرح محله اسلامی طرحی ابتکاری است و در این طرح باید امام‌ جماعت مسجد به‌ عنوان امام محله، محور اصلی فعالیت ها باشد و تعدادی از مؤمنین انقلابی و جهادی به‌ویژه جوانان، فعالیت فرهنگی و مذهبی تاثیرگذاری را برنامه ریزی و اجرا کنند.

 


حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی افزود: پایگاه‌های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان پرتوانی برای این طرح خواهند بود و تحقق  محلات اسلامی در اندیشه امامین انقلاب اسلامی متجلی شده‌ است.

 

امام جمعه آران و بیدگل بیان داشت: همکاری و مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مسئولین بویژه مدیران ادارات فرهنگی همچون اداره تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه می تواند طرح محله اسلامی را به نقطه مطلوب برساند.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: این طرح در صدر اسلام محقق شده است و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت علی علیه‌السلام در واقع از مؤسسان آن هستند که خود عامل بر این‌ موضوع بوده‌اند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل ادامه داد: دستور پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه و آله برای ساختن مسجد قبا در ورودی شهر مدینه برای همین منظور که کلیه اجتماعات در مسجد باشد و مسجد کوفه در زمان حضرت علی علیه‌السلام که به‌همین منوال بوده‌ است و این زمان هم باید مساجد محل اجتماع مردم و رافع مشکلات و در راستای بصیرت‌افزایی تلاش کنند.

 

در ادامه این نشست، طرح ابلاغی توسط  سرهنگ حسین دوست جانشین فرماندهی سپاه ارائه و سپس هرکدام از اعضا  به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند که در پایان توسط رییس شورای فرهنگ عمومی و فرماندار شهرستان آران و بیدگل جمع‌بندی شد./

کد خبر 1177631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha