پیش بینی برداشت ۶ هزار تن گندم در سربیشه

زرگری از آغاز برداشت گندم در سربیشه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۶ هزار تن گندم از مزارع شهرستان سربیشه برداشت شود.

«محمدرضا زرگری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: در سال زراعی 1400-1401 دو هزار هکتار از اراضی و مزارع شهرستان سربیشه زیر کشت محصول استراتژیک گندم قرار گرفته است.

 

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه کار برداشت گندم توسط 12 دستگاه کمباین بومی و دو دستگاه کمباین در حال جذب انجام می شود، یادآور شد: کار برداشت از دو هزار هکتار مزارع در بازه زمانی اواخر اردیبهشت تا پایان تیرماه در دستور کار قرار دارد.

 

به گفته وی در این شهرستان هزار و 900 کشاورز گندم کار فعالیت دارند و پیش بینی می شود با برداشت 6 هزار تن گندم امسال 700 میلیارد ریال عواید و درآمد نصیب گندم کاران شهرستان شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه مهمترین ارقام گندم کشت شده در این شهرستان را ارگ، نارین، سیستان، برزگر، بم و محلی عنوان کرد و از نقاط قوت کشت گندم در سربیشه به مکانیزه بودن بیش از 90 درصد عملیات کاشت، داشت و برداشت، استفاده از ارقام سازگار و پرمحصول با توجه به شرایط شوری آب و خاک، توجه ویژه کشاورزان به تغذیه گیاه و مبارزه به موقع با آفات و علف های هرز مزارع اشاره کرد.

 

زرگری افزود: در شهرستان سربیشه سه مرکز خرید در مختاران، درح، سربیشه آماده تحویل محصول گندم کشاورزان به صورت خرید تضمینی توسط دولت هستند.

 

وی میزان خسارت سرمای بهاره در گندم را حدود 800 هکتار و تگرگ و سیل را در سطح 55 هکتار اعلام کرد و گفت: برای بررسی سازگاری ارقام اصلاح شده و تأثیر عملیات تغذیه در سطح شهرستان چهار مزرعه الگویی (مقایسه ارقام و طرح تغذیه) احداث شده است.

 

کد خبر 1177634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha