کاهش جمعیت، مهندسی اجتماعی  که غرب برای ما چید

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی با بیان اینکه داستان جمعیت، مهندسی اجتماعی است که غرب برای ما چیده است گفت: سال ها قبل در سند آمریکایی هنری کسینجر عنوان شد که رشد جمعیت رقبای ما در جهان، امنیت ما را به خطر می اندازد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمسلم وافی امروز(یکشنبه1خرداد) در همایش «ایران جوان» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حال برگزاری است، با بیان اینکه تکلیف و نقش خود را در این عرصه باید مشخص کنیم، گفت:  امام علی علیه‌السلام در نهج البلاغه 15 بار می فرمایند که از تاریخ عبرت بگیرید، به دو دلیل زیرا تاریخ دائما در حال تکرار است و مردم دائما در حال عبرت گرفتن از تاریخ هستند.

 

نائب دبیر شورای رهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه با اشاره به بحث جمعیت، گفت: داستان جمعیت، مهندسی اجتماعی است که غرب برای ما چیده است. در سند هنری کسینجر در آمریکا آمده است که رشد جمعیت رقبای ما در جهان، امنیت ما را به خطر می اندازد.

 

 
وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند جمعیت ایران باید به 200 میلیون نفر برسد، 35 روز بعد حضرت آیت‌الله خامنه ای که جانشین حضرت امام بودند، فرمودند: راهبرد من راهبرد امام است و باید جمعیت به بیش از صد میلیون و 200 میلیون نفر برسد.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین وافی  با اشاره به کنترل جمعیت در قانون تنظیم خانواده گفت: سال 1373 کنفرانس جمعیت و توسعه در قاهره برگزار شد و ایران نیز امضا کرد و در سال 1379 به نرخ باروری 1/2 رسید.

 


نائب دبیر شورای رهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه افزود: مقام معظم رهبری در سال 90 به مسئولان نظام هشدار دادند و فرمودند: «معتقد به کثرت جمعیت هستم ...».

 


وافی ادامه داد: از سال 98 تا کنون 520 درصد کاهش جمعیتی داشتیم و سقوط سنگین در کاهش آمار جوانان صورت گرفت. ما 41 میلیون خانم داریم که 63 درصد آنها دهه 60 به قبل هستند و 37 درصد دهه هفتاد، هشتاد و نود هستند. ایران از سال 1396 از کشورهای جوان خارج شد، ما باید به دنبال راهکار برای مرتفع کردن این مسئله باشیم.

 

 

کد خبر 1177666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha