فتح خرمشهر قدرت بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه بعد از فتح خرمشهر موضع دشمن با ایران متفاوت شد، گفت: فتح خرمشهر قدرت بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جعفری، دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و این عملیات گفت: عملیات بیت المقدس از پرافتخارترین عملیات های دفاع مقدس است که با همدلی و مشارکت تمام نیروهای مسلح و نیروهای مردمی پس از 26 روز کار سخت در سوم خرداد با موفقیت به اتمام رسید.

 

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در این عملیات 19 هزار و 170 عراقی به اسارت گرفته شدند و 418 تانک و 120 نفربر به غنیمت گرفته شد.

 

وی با اشاره به ادعای دشمن در آزادی خرمشهر و تسخیرناپذیر بودن این شهر یادآور شد: دشمن این شهر را تبدیل به دژی تسخیرناپذیر کرده بود و حتی زمین و آسمان را برای این هدف خود تجهیز کامل کرده بود. صدام آن قدر به خود اطمینان داشت که گفت اگر کسی خرمشهر را تصرف کند، کلید بصره را به او می دهم؛ در حقیقت تمامی معادلات نشان می داد که عملا امکان بازپس گیری خرمشهر وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد: اما با همت دلاورمردان عملیات بزرگی رقم خورد و بعد از موفقیت در آزادی خرمشهر موضع سازمان ملل، شورای امنیت و سایر سازمان ها و حتی کشورهای دیگر نسبت به ایران تغییر کرد.

 

وی اظهار داشت: عظمت فتح خرمشهر به حدی فراتر از حد تصور بود که امام (ره) آن را لطف الهی برشمردند و فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس نشان داد که جنگ را دشمن بر ما تحمیل کرد اما پایان آن را ملت ایران رقم زدند. این عملیات نشان داد که رهبری بنیانگزار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب تا چه اندازه در کسب موفقیت رزمندگان در این عملیات موثر بوده است.

 

جعفری تصریح کرد: ظرفیت مردمی ارتش، بسیج، سپاه و تمام نیروهای مسلح در این عملیات مشارکت داشتند و بعد از آزادی خرمشهر قدرت بازدارندگی بزرگی برای ایران به ارمغان آمد و موضع دشمن با ما متفاوت شد.

 

وی تصریح کرد: گرامیداشت سوم خرداد گرامیداشت عزت، خداباوری و خودباوری ملت ایران است. سوم خرداد فصل نورانی و پر عظمت ملت ایران است که در همیشه تاریخ انقلاب می ماند.

 

جعفری گفت: دفاع از خرمشهر کشور را بیمه و دندان طمع دشمنان را کند و امروز اگر در امنیت و آرامش هستیم، مدیون دلاورمردانگی های آن روز رزمندگانیم و در آستانه چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر یاد و خاطره امام و شهدا را گرامی می داریم.

 

 

کد خبر 1177696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha