۲۰۰خانواده همدانی رضایت به اهدای عضو عزیزان خود شدند

حمیدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ خانواده همدانی راضی به اهدای عضو عزیزان خود شده اند، گفت: متاسفانه تعداد مرگ مغزی بالاست و نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد آن هستیم نا عضو قابل اهدا خاک سپاری نشود.

«مجید حمیدی » درگفت وگو با خبرنگارشبستان درهمدان  با بیان اینکه از سال ۹۴ انجمن اهدای عضو در راستای فرهنگ‌سازی و رضایت‌گیری از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی تشکیل شد ، گفت: نخستین نمایندگی انجمن اهدای عضو سال ۹۵ در استان همدان شکل گرفت.

 

 مدیرانجمن اهدای عضو استان همدان با تاکید به اینکه نهادینه‌سازی اهدای عضو نیاز به فرهنگ‌سازی دارد ، گفت: سال ۱۴۰۰ انجمن اهدای عضو در استان ثبت شد و ما طی این سال‌ها همچنان به دنبال اقداماتی در راستای کمک به بیماران نیازمند اهدای عضو بودیم چراکه طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم، نجات جان انسان نجات دادن خلق آدم است و باید هرآنچه می‌توانیم در این راستا تلاش کنیم.

 

۲۰۰ خانواده همدانی رضایت به اهدای عضو عزیزان خود را دادند

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ خانواده هم استانی راضی به اهدای عضو عزیزان خود شده‌ا‌ند که می‌طلبد از تک تک آنها قدردانی صورت گیرد چراکه نهایت ایثارگری را داشتند افزود: متاسفانه تعداد مرگ مغزی بالاست و نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد آن هستیم تا عضوی قابل اهدا خاکسپاری نشود.

وی از علت‌های مرگ مغزی را تصادف، سقوط از بلندی، انواع نارسایی مغزی و مسمومیت عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد افرادی که دچار سانحه تصادف می‌شوند، در صحنه حادثه فوت می‌کنند و از ۵۰ درصدی که به بیمارستان منتقل می‌شوند ۵۰ درصد نیز کاندیدای اهدای عضو هستند.

حمیدی از رضایت‌گیری به اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی طی امسال در استان خبر داد که از هر کدام چهار عضو اهدا شده است خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مرگ مغزی طی یک سال، ۶۵ مورد بوده که ۲۴ مورد رضایت‌گیری به اهدای عضو انجام شده است.

وی با بیان اینکه هرسال قریب به ۵۰ درصد خانواده‌ها رضایت به اهدای عضو عزیزان خود را می‌دهند عنوان کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۷ در استان  جشن «نفس» برگزار شد که به دنبال این هستیم با فراهم شدن شرایط بار دیگر برگزار شود و استمرار یابد.

 

کد خبر 1177701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha