فردوسی با گنجینه ای از کلمات، ادبیات پارسی را زنده نگه داشته است

حسامی با بیان اینکه امسال کار های متفاوتی را در حوزه استقبال از بهار در مشهد داشتیم، گفت: فردوسی بزرگ با گنجینه ای از کلمات که آنها را به نظم درآورده، ادبیات پارسی را زنده نگه داشته و به جهانیان معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین حسامی» در حاشیه بازدید از رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» اظهار کرد: فردوسی بزرگ با گنجینه ای از کلمات که آنها را به نظم درآورده، ادبیات پارسی را زنده نگه داشته و به جهانیان معرفی کرده است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد ضمن اشاره به شعار شورای ششم مبنی برای جهان شهر بودن مشهد در کنار مضجع شریف امام مهربانی ها ادامه داد: ما نیز در حوزه مدیریت شهری وظیفه داریم که این ظرفیت بین المللی را به درستی معرفی کنیم.

 

وی بیان کرد: شهر مشهد علاوه بر مضجع ملکوتی امام رضا(ع) که محور شکل گیری این شهر نیز بوده است، ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله آرامگاه فردوسی و توس در خود جای داده است که باید این ظرفیت ها را بیش از پیش فعال کنیم.

 

حسامی اضافه کرد: نیاز است تا با ریل گذاری مناسب در مناسبت های مختلف از جمله دهه ادب و حماسه، مردم و علی الخصوص نسل جوان را با این ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف آشنا کنیم.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با اشاره به یادمان های استقبال از بهار عنوان کرد: امسال کار های متفاوتی را در حوزه استقبال از بهار در مشهد داشتیم مخصوصا به المان های مرتبط با شاهنامه توجه ویژه ای شد و مورد استقبال زائران و مجاوران نیز قرار گرفت.

 

وی با اشاره به انتقال مفاهیم به زبان هنر، تصریح کرد: رویداد فرهنگی هنری حکیم توس نیز از برنامه های خوب در دهه ادب و حماسه است که در این دهه در آرامگاه فردوسی برپا شده و روایتگری داستان هایی از شاهنامه را انجام می‌دهد.

کد خبر 1177702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha