استان یزد دارای ۱۳۴ شهید طلبه و روحانی است/ برگزاری ویژه برنامه کنگره شهدای طلبه و روحانی

حجت الاسلام کریم بیگی با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی و طلبه گفت: ویژه برنامه های استانی همزمان با این کنگره در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام کریم بیگی نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد در نشست خبری برگزاری کنگره ملی چهارهزار شهید روحانی کشور گفت: کنگره شهدای روحانی از سال ۱۳۷۸ در مجموعه نمایندگی ولی فقیه آغاز شده و تاکنون ۳۵ مورد کشوری و ۷۱۰ مورد استانی برگزار شده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: این کنگره قرار بود در استان در سال قبل برگزار شود که به دلیل کرونا به امسال منتقل شد و در روز چهارم خرداد برگزار می شود.

 

وی گفت: فضاسازی در کلیه شهرستان ها، سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه، فضاسازی رسانه ای از جلمه این برنامه ها است.

 

کریم بیگی افزود: تبیین ترویج نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تاکنون، نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت در بین روحانیت و طلبه و جامعه، تحریم خانواده شهدا، تحت تاثیر قرار دادن فضای عمومی جامعه، معرفی چهره واقعی شهدای روحانی و نقش های عملیاتی آنان از جمله اهداف برگزار این یادواره است.

 

وی افزود: شهدای شکل گیری انقلاب در روحانیت ۵۷ نفر، تا قبل از دفاع مقدس ۴۰ نفر، دفاع مقدس ۳۶۴۱ نفر، مدافع حرم ۳۸ نفر و شهدای روحانی مفقودالاثر ۹۳ نفر بوده است.

 

کریم بیگی ادامه داد: ۱۲۲۲نفر شهدایی هستند که علاوه بر تبلیغ در جنگ مسئولیت داشتند و تعداد فرمانده روحانی نیز ۲۲ نفر و سایر رسته ها نیز ۹۲۸ نفر و مسئول تبلیغات ۵۰ نفر روحانیون بوده اند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: نقش روحانیت ترغیب دیگران به دفاع مقدس، تقویت ایمان و قدرت معنوی رزمندگان از جمله نقش های روحانیت در دفاع مقدس بوده است.

 

وی بیان کرد: ترویج ارزش‌های اخلاقی و آموزه های دینی، حفظ روحیه جهادی در جامعه، پیشتازی در جهاد و شهادت از جمله اهداف دیگر برگزار این کنگره است.

 

کریمی بیگی گفت: در شهرستان یزد تعداد ۱۳۴شهید روحانی داریم که بسیجی ۱۲۳ نفر، ۱۱ شهید روحانی پاسدار، ۲۷نفر متاهل، فرمانده نیز ۲۸ فرمانده روحانی شهید داشتیم.

 

وی افزود: سه شهید ترور و ۱۶شهید غواص روحانی، ۲شهید مکه و منا داریم.

 

 

کد خبر 1177722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha