هیچ دولتی به تنهایی نمی ‌تواند آسیبهای اجتماعی را حل کند

مومنی با بیان این که هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آسیبهای اجتماعی را حل کند، گفت: رفع این آسیبها با مردمی سازی ممکن است و خیران، بخش خصوصی، دولتی و مردم همه باید در کنار هم کمک کنیم این آسیبها جمع آوری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «اسکندر مومنی» در مراسم بهره برداری از نخستین مرکز اقامتی خیرساز نگهداری، درمان و کاهش معتادان متجاهر با بیان اینکه امیدواریم بهره برداری از مرکز خیرساز، آغاز یک جریان برای گسترش این کار باشد، گفت:طبق آیات قرآن هر کس یک فرد را احیا کند یک جامعه را احیا کرده است و موضوع نجات معتادان در زمره همین کار است.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان این که هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آسیبهای اجتماعی را حل کند، ادامه داد: رفع این آسیبها با مردمی سازی ممکن است و خیران، بخش خصوصی، دولتی و مردم همه باید در کنار هم کمک کنیم این آسیبها جمع آوری شود.

 

وی گفت: در یک نظرسنجی که طی پنج سال در نیروی انتظامی انجام شد مقابله با اعتیاد در اولویت نخست مردم بوده است.

 

مومنی افزود: یک فرد معتاد چندین خانواده را درگیر می‌کند و اعتیاد یک مشکل فردی و اجتماعی است و ۵۵ درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است و حالا که بسترهای مختلف مقابله با اعتیاد فراهم شده است همه باید کمک کنیم تا این آسیب که منشا بسیاری از آسیبهای دیگر است به سامان برسد.

 

«یعقوبعلی نظری» هم در این مراسم گفت: امیدواریم این مرکز، مسیری برای بازگشت افراد به مسیر زندگی طبیعی باشد و همه وظیفه داریم کمک کنیم افرادی که گرفتار اعتیاد شده اند به زندگی عادی برگردند.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین نسبت به جامعه وظیفه داریم نگذاریم افراد بیشتری دچار اعتیاد شوند و همه باید کمک کنیم شهر، عاری از وجود معتادان باشد و چهره شهر مشهد معنوی و پاک باشد.

کد خبر 1177732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha