مسابقات بین المللی قرآن در ایران معتبرترین مسابقه قرآن در بین ۲۷ کشور دنیاست

مجیدی مهر گفت: هم اینک در دنیا ۲۷ کشور اقدام به برگزاری مسابقات بین المللی می کنند و معتبرترین و باشکوه ترین مسابقات قرآن، مسابقات جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمید مجیدی مهر» در نشست خبری که امروز (یکشنبه یک خرداد) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: امسال چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی برگزار می شود و تصمیم بر این شد در این دوره موج قرآنی در مدت زمان برگزاری این مسابقات در کشورداشته باشیم.

 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  ادامه داد: امسال بخش های مختلف مسابقات بین چند استان تقسیم شد که بر این اساس مرحله مقدماتی آبان ماه به میزبانی کرمانشاه، بخش معارفی اوایل آذر به میزبانی قم، بخش نغمات دینی به میزبانی قزوین و بخش قرآنی در مرحله نهایی به میزبانی خوزستان برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: بخش مقدماتی مرحله بین المللی مسابقات قرآن به میزبانی خراسان رضوی و مرحله نهایی بین المللی مسابقات قرآن کریم به میزبانی تهران برگزار می شود.

 

مجیدی مهر با اشاره به اجرای فعالیت ها و برنامه های قرآنی در کشورهای مختلف اعلام کرد: در حوزه کشورهای آفریقای شمالی، فعالیت های گسترده ای در حوزه قرآن دارد انجام می شود و امسال تصور این است بین ۱۰ تا ۱۵ کشور آفریقایی، نماینده در مسابقات خواهیم داشت که تاکنون حضور نداشته اند.

 

وی تأکید کرد: امید داریم امسال رکورد مسابقات در جمهوری اسلامی را جابه جا کنیم؛ بالاترین میزان مشارکت در مسابقات قرآنی ۸۴ کشور بوده که این عدد به سال ۹۴ برمی گردد و ان شاالله بتوانیم مشارکت ۹۰ کشور را در مسابقات داشته باشیم و این موضوع قدرت دیپلماسی و فرهنگی جمهوری اسلامی را نشان می دهد و شعار مسابقات یک کتاب یک امت است.

 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد:در مسابقات قرآن امسال ۲ رشته جدید داریم و یک رشته را هم بازگرداندیم که ترجمه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه رشته های جدید در این مسابقات بوده و رشته مدیحه سرایی بانوان هم رشته ای است که بازگشته و ان شاالله بانوان در این بخش بدرخشند.

 

وی تصریح کرد: هم اینک در دنیا ۲۷ کشوراقدام به برگزاری مسابقات بین المللی می کنند و معتبرترین و باشکوه ترین مسابقات قرآن، مسابقات جمهوری اسلامی است و نمایندگان ما در مسابقات سایر کشورها خوش درخشیدند به طوری که بیش از ۴۰۰ رتبه در طول چهاردهه اعزام به ثبت رسیده است.

 

مجیدی مهر گفت: مسابقات با هم افزایی که در مجموعه رسانه ملی و شبکه استانی قزوین صورت گرفته به صورت زنده پخش خواهد شد، البته در بخش بانوان معذوریت هایی را به لحاظ شرعی داریم ولی در بخش آقایان به جز اذان سایر بخش ها به صورت زنده پخش می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات جمهوری اسلامی ایران تاکنون در دنیا نشان داده نتیجه از پیش تعیین شده نیست و عدالت به عنوان اصول اصلی مدنظر است تا بتوانیم از هویت نظام هم صیانت کنیم.

 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: انتظار از رسانه های استان این است که بخشی را به سمت این رویداد بزرگ اختصاص دهند و مردم بدانند قزوین دارد برای این رویداد ملی آماده می شود و از شما یاری می خواهیم این فضا را ایجاد کنید.

 

وی یادآور شد: کارکرد مسابقات ما این است هر آنچه انجام می دهیم زمینه و قدم هایی برای انس بیشتر با کلام الله مجید شود و انس بیشتر به معنای تدبر در قرآن و عمل به آن است.

 

کد خبر 1177736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha