جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی در دستور کار دادگستری خراسان جنوبی است

حجت الاسلام موحدی‌راد گفت: حمایت از کار و کارآفرینی و جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی در دستور کار است به خصوص با بانک‌هایی که بخواهند با سودهای مضاعف و اقدامات غیر شرعی بانکی بر تولیدکننده فشار بیاورند مقابله می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی موحدی‌راد» امروز (۱خرداد) در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی پس از چند دهه برنامه محوری شده که در قالب آن سند تحول به استان‌ها ابلاغ شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق سند تحول قوه قضاییه در نهایت رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت، افزود: باید در اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه برای تکریم ارباب رجوع، رسیدگی الکترونیکی و دادگاه‌های مجازی، جلوگیری از اطاله دادرسی، کاهش وارده و سایر محورهای این سند تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که این میزان حجم ورودی پرونده‌های ما به دادگستری باشد و از این جهت با همکاری همه دستگاه‌ها باید نسبت به کاهش ورودی پرونده‌ها اقدام شود.

 

حجت الاسلام موحدی‌راد به اصل شخصی بودن مجازات‌ها و کاهش جمعیت زندان‌ها اشاره و تصریح کرد: فردی که به زندان می‌افتد به غیر از خودش خانواده هم مجازات می‌شود که باید سعی کنیم از این حجم زندانیان بکاهیم و به دنبال مجازات‌های جایگزین حبس و مجازات‌های قانونی باشیم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بر صدور آرای متقن در محاکم قضایی استان در دور مدیریت جدید تأکید کرد و افزود: هشت درصد آراء در خراسان جنوبی به مرحله تجدید نظر می‌رود که با تفهیم و توضیح برخی از مسائل می‌توان این مقدار را کاهش دهیم.

 

وی با اشاره به تلاش ویژه برای حفظ شأن همکاران قضایی، بیان کرد: اجرای به موقع، سریع و با اقتدار احکام در دستور کار قرار خواهد گرفت و بدون مصلحت‌اندیشی رأی قاطع اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام موحدی‌راد گفت: با تحریم‌های ظالمانه مردم چند دهه تحت فشارهای اقتصادی و تورم هستند که می‌طلبد همکاران قضایی تعامل بیشتری با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند تا کشور از این موضوع با عزت و سربلندی عبور کند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر خواسته مردم برای مبارزه با فساد و احتکار و گران فروشی و ایجاد آرامش اقتصادی در جامعه، افزود: حمایت از کار و کارآفرینی و جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی در دستور کار است به خصوص با بانک‌هایی که بخواهند با سودهای مضاعف و اقدامات غیر شرعی بانکی بر تولیدکننده فشار بیاورند مقابله می‌کنیم.

 

کد خبر 1177746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha