تکریم مادران شهدا در یادواره های خانگی/ یکی از امتیازت حاج قاسم احترام خاص به مادر شهیدان بود

یادواره خانگی شهدا که به نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها هر هفته در راین برگزار می شود، میزبان مادران شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ یادواره خانگی شهدا که به نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها هر هفته در راین به میزبانی خانواده دهقان برگزار می شود؛ هفته ای که گذشت میزبان خانواده تعدادی از شهدا بود.

 

 

 

مادر شهید محمدسعید دهقان اناری، میهمان ویژه این مراسم بود که با توجه به در پیش بودن پنجم خرداد ماه، سالروز ولادت این شهید، جشن تولدی نیز برای این شهید برگزار شد و مادر شهید، ماجرای گذشت از قصاص قاتل را که ۲۰ اردیبهشت ماه امسال رخ داد، بار دیگر به تفصیل بیان و مدعوین را متأثر کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه امسال قصد گرفتن جشن تولد برای شهید نداشته است؛ افزود: بچه های راین با این کیک تولد، مرا غافلگیر کردند. 

 

 

 

 

مادر شهید محسن برهانی از دیگر میهمانان این مراسم بود که با روحیه ای مثال زدنی حضور یافت و گفت: هر کس که به من التماس دعای شهادت دارد، به او می گویم اول خدمت کنید که مهمتر است.

 

 

 

 

مادر شهیدان مرتضی محمدباقری و شهدای فاطمیون از جمله علیزاده حسینی، ابوالفضل مرادی، عجب گل غلامی نیز حضور داشتند.

 

حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امام جمعه راین در این مراسم؛ احترام خاص به مادران شهدا را یکی از امتیازات حاج قاسم عنوان و بیان کرد: جایگاه مادر شهید از منظر حاج قاسم چنان بود که از یکی از مادران شهدای رابر تعهد می گیرد که چنانچه مادر خودش، مادر شهید نشد، آن مادر شهید، مادر حاج قاسم را شفاعت کند.

 

 

 

وی اظهار کرد: این درخواست کسی است که خود ۴۰ سال مجاهدت کرده و فرمانده عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه راین ادامه داد: یکی دیگر از مادران شهدا نقل کرد که روزی به منزل پدر شهید سلیمانی رفتند و وقتی می خواستند چای بیاورند، حاج قاسم شخصاً این کار را انجام داد.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام قابل تحسین مادر شهید محمدسعید دهقان اناری، از شهدای امنیت در گذشت از قصاص قاتل شهید؛ اظهار کرد: بُرد کار ایشان در ترویج مکتب اسلام ناب بیش از صدها منبر است و به مصداق آیه(۳۲ سوره مائده) است که « ... وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا...هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است.»

 

 

این مراسم که به عطر حضور مادران شهدا آکنده بود، در فضایی سراسر معنوی برگزار شد؛ گویا این مادران فقط مادر شهید نبودند که مادر همه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم هستند؛ مادرانی که دل جوانان را قرص می کنند به کلام شان و روحیه را سرشار از نشاط می کنند با آرامشی که از نگاه شان می بارد و مسئولیتی بر دوش همه می گذارند با دغدغه هایی که نسبت به نظام و انقلاب و ولایت فقیه دارند.

 

 

راوی مراسم، ضمن بزرگداشت شهدایی که مراسم به یاد آنان برگزار شد؛ مطالبی در خصوص شهید محسن برهانی نقل کرد که بخشی از آن از اینجا قابل دریافت است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1177749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha