ثبت نام ۲۳۹ نفر در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم

حجت الاسلام مجیدی گفت: ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرن کریم و نغمات دینی از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تاکنون ۲۳۹ نفر در استان در این مرحله ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه یک خرداد) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و نغمات دینی از ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع سنی بالای ۱۸ سال آغاز شده و در استان قزوین هم این ثبت نام ها شکل گرفته و تا ۲۵ خرداد ادامه داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این مسابقات می توانند با مراجعه به سایت www.quraniran.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم از اول تیر تا ۱۵مرداد ماه برگزار و نفرات برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی ورود می یابند که مسابقات بین ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریور در استان برگزار می شود و نفرات برگزیده در مسابقات سراسری قران کریم که قسمتی را قزوین میزبانی می کند، شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: در این مسابقات در بخش برادران ۱۲ رشته و در بخش خواهران ۱۱ رشته را داریم که شامل حفظ کل، حفظ ۲۰ ، حفظ ۱۰ وحفظ ۵ جز، قرائت تحقیق، ترتیل، دعاخوانی، مدیحه سرایی، تفسیر قرآن و ترجمه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می شود و البته در بخش برادران رشته اذان را داریم.

 

وی تصریح کرد: طی هفت تا هشت روز اخیر که ثبت نام شروع شده است ۲۳۹ نفر در استان ثبت نام کرده اند و این عدد نشان می دهد مسابقات امسال با استقبال خوبی روبرو می شود .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مسابقات با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم (ع) برگزار می شود تا پیوندی بین ذراره اهل بیت (ع) و قرآن کریم باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز در جامعه مشکلات اقتصادی و معیشتی  وجود دارد دلیل آن عدم اجرای معارف قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه است و رسانه ها برای رفع گره ای از گره های اقتصادی ترویج قرآن و معارف قرآن و مکتب اهل بیت را مورد توجه قرار دهند.

 

حجت الاسلام مجیدی یادآور شد: همچنین لازم است رسانه ها به وقف پول که مقام معظم رهبری اجازه آن دادند را پرداخته و این مهم را تبیین کنند و همینطور وقف مشارکتی با محوریت قرآن و دیگر نیازمندی هایی که جامعه محتاج است زیرا وقف می تواند گره گشایی کند. 

 

کد خبر 1177756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha