حمایت بیش از ۴ هزار نفر توسط بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد در نشست خبری از حمایت بیش از ۴ هزار نفر توسط این صندوق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس این صندوق در کشور گفت: صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان یکی از سه صندوق بیمه‌گر بزرگ کشور و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با مشارکت دولت و نیز افراد واجد شرایط اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می‌کند.

 

وی افزود: این صندوق به عنوان یکی از صندوق هایی است که می توان سابقه را به بیمه های دیگر منتقل کرد که از مزایای بزرگ آن به حساب می رود.

 

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر در استان نزدیک به 29 هزار 110 نفر عضو هستند که 25 هزار نفر بیمه شده هستند که حداقل یک نوبت بیمه پردازی کرده اند.

 

وی گفت:  پنج هزار و ۶۷۰ نفر از اعضای بیمه روستائیان استان به دلیل اشتغال در بخشهای دیگر تحت پوشش بیمه سایر صندوق‌ها هستند که این افراد میتوانند سوابق بیمه ای خود را این صندوق‌ها منتقل کنند و دو هزار و ۵۸۹ نفر از اعضای این صندوق تاکنون تنها یک بار حق بیمه خود را پرداخت کرده و بنا به دلایلی مانند سن بالا و نداشتن افراد تحت تکفل دیگر اقدام به پرداخت حق بیمه خود نکرده‌اند، رسالت صندوق را کمک به برخورداری این افراد از خدمات بیمه ای صندوق است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد اعلام کرد: در حال حاضر صندوق بیمه روستائیان استان یزد دارای چهار هزار و ۳۰ نفر مستمری بگیر است که به لحاظ سرانه‌ای بنا به دلایلی مانند ثبت نام افراد مسن در سالهای گذشته، بسیار بالاست.

 

وی افزود: از مجموع مستمری بگیران تعداد یک هزار و ۵۵۱ نفر مستمری به بازماندگان، ۷۷۸ نفر مستمری سالمندی، سک هزار و ۵۷۲ مستمری بگیر بازنشستگی پیش از موعد و ۱۰۹ نفر مستمری از کار افتادگی دریافت می‌کنند.

 

ابراهیمی گفت: شرایط عضویت صندوق حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال سن است که راحت ترین صندوق از لحاظ عضویت است.

 

وی افزود: سال 1400 سال شکوفایی صندو بود به طوری که در سهمیه 157 درصد رشد سهمیه تکلیفی داشتیم و 4 هزار و 664 نفر عضو صندوق شدند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد ادامه داد: نسبت پوشش بیمه شدگان روستایی 52 و سه دهم است.

کد خبر 1177767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha