مسابقه طراحی مزار شهدای گمنام بوستان خانواده شهرستان دماوند

مدیریت شهری شهر دماوند با همکاری اداره کل نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس و دفتر امام جمعه شهرستان دماوند، مسابقه طراحی مزار شهدای گمنام و طرح توسعه مسجد جامع دماوند را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدیریت شهری شهر دماوند با همکاری اداره کل نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس و دفتر امام جمعه شهرستان دماوند، به منظور بهسازی و بهبود سیمای بصری و ایجاد فضایی در خور شان شهدای گمنام آرمیده در مجاورت مسجد صاحب الزمان بوستان خانواده، فراخوان طراحی را برگزار می نماید.

در همین راستا از کلیه افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه های معماری ، شهرسازی، هنرمندان، دانشجویان، متخصصین و افراد خلاق علاقه مند به حوزه معماری دعوت به عمل می آید تا با توجه به هویت ایرانی ، اسلامی و نمادهایی از انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثارو شهادت در این فراخوان شرکت نمایند.
ویژگی های کلی طرح عبارت است از:
۱- نگاه نو و خلاقانه
۲- انتخاب سبک و مصالح مناسب
۳- رعایت تناسبات و ترکیب بندی مطلوب
۴- پرهیز از ساده انگاری و طرح های شعارگونه و طرح و حجم های صرفا دوبعدی
۵- ایده طراحی برگرفته و هماهنگ با مشخصات و نمادهای فرهنگی، اجتماعی و معماری ایرانی ـ اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

طراحی به گونه ایی باشد که امکان برگزاری مراسم مذهبی فراهم اید و با معماری مسجد همگون و متجانس باشد افراد علاقه مند و طراح برای ارائه طرح ها و نقشه های خود می توانند در دو قالب لوح فشرده(CD) و چاپ شده در ۳ شیت ابعاد A۳ به صورت تمام رنگی به آدرس شهرداری دماوند ارسال کنند.

همچنین طرح مفهومی باید به صورت فایل اتوکد دوبعدی ، تردی مکس و فتوشاپ ارائه شود. برای ارسال نقشه ها هم این دستورالعمل اعلام شده است:پلان در مقیاس ۱:۱۰۰، سایت پلان به مقیاس ۱:۲۰۰، نما و مقطع و طراحی محوطه و تصاویر خروجی طرح از زوایای مناسب (دید ناظر، دید پرنده، دید شب و روز) ارائه شود. ارائه روند طراحی و توضیحات لازم توجیه کننده طرح مفهومی (کانسپت) هم الزامی اعلام شده است.

هر طراح حداکثر امکان ارائه یک اثر برای هر میدان را در این فراخوان خواهد داشت. ارائه یک شیت توضیح ایده، کانسپت، فرایند رسیدن به طرح و نیز متن مختصری از عناوین مصالح هم الزامی است.

از طراحان درخواست شده است نام خود را بر روی شیت ها. درج نکنند.

برای طراحان برگزیده جوایزی هم در نظر گرفته شده است.

ضمنا آخرین مهلت ارسال آثار ، پایان خرداد ماه سال جاری می باشد.

کد خبر 1177785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha