شهرداری‌ها سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها را پرداخت کنند

کرمی با بیان‌اینکه شهرداری‌ها سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها را پرداخت کنند، گفت: سهم واریزی از سوی شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌ها صرف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «پریسا کرمی» امروز(یکشنبه، ۱ خرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان یک تشکیلات مستقل درآمد و هدف در نهاد این است در جهت تعالی جامعه گام بردارد و بسترهای مطالعه را برای مردم فراهم کند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان‌اینکه در گیلان ۸۵ کتابخانه فعال است، افزود: در کتابخانه‌های استان ۶۵ هزار نفر عضو هستند که از خدمات این نهاد بهره می‌برند.

 

وی تصریح‌کرد: در بندر آستارا نیز چهار کتابخانه عمومی فعالیت دارند که خدمات مختلفی را به اعضاء ارائه می‌دهند.

 

کرمی به اجرای طرح «صبحانه با طعم کتاب» در استان گیلان اشاره کرد و گفت: این طرح روزهای شنبه هر هفته اجرا و در قالب آن کتاب‌های خوب به مردم و مسئولان از طریق پیامک معرفی می‌شود.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها را پرداخت کنند، افزود: سهم واریزی از سوی شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌ها صرف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌های آستارا و لوندویل در سال گذشته در مجموع ۷۳ میلیون تومان به حساب کتابخانه واریز کرده‌اند، تصریح‌کرد: از محل سهم نیم درصدی، شهرداری‌های آستارا و لوندویل ۱۳۷ میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدهی دارند.

 

کرمی با بیان‌اینکه کتابخانه عمومی لوندویل نیاز به ترمیم و بازسازی دارد از مسئولان ذیربط خواست در این خصوص دست نهاد کتابخانه را بگیرند تا شاهد برطرف کردن مشکلات کتابخانه این بخش باشیم.

 

*در مبلمان شهری ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد

«حسن آدمیت» نیز در این جلسه بر پیگیری و اجرای مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندر آستارا بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی در این راستا مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف سال برگزار کنند.

 

آدمیت با بیان‌اینکه نشست‌های کتابخوان نیز باید در اولویت برنامه‌ها باشد، گفت: در مبلمان شهری نیز بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1177788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha