فارس از استان های پایلوت استقرار موکب های اربعین در سامرا و کاظمین است

قاسمی گفت: در سال ۹۸ در کربلا ۳۴ موکب مستقر کردیم و فارس از استان های پایلوت استقرار موکب های اربعین در سامرا و کاظمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسکندر قاسمی»، امروز (یکشنبه 1 خرداد) در جلسه ستاد اربعین فارس که به میزبانی استانداری برگزار شد، گفت: فارس با توجه به ظرفیت های خوب خود از موکب های اربعینی کم خدمات رسانی به زائران را شروع کرد و اکنون زائران را در بیش از ۷۰ موکب اسکان می دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس افزود: در سال ۹۸ در کربلا ۳۴ موکب مستقر کردیم  و فارس از استان های پایلوت استقرار موکب در سامرا و کاظمین است.

وی اضافه کرد: اعزام خودروهای حامل بار سنگین و نیمه سنگین از مرز شلمچه را داشتیم و تعداد خادمان موکب ها در سال ۹۸ بیش از چهار هزار نفر خادم مرد و زن بود و استقرار نانوایی سنگگ و لواش نیز حدود ۲۰ واحد بود.

قاسمی تاکید کرد: در زمینه استقرار به موقع موکب ها وضعیت فارس به گونه ای بود که به سایر استان ها برای عبور وسایل موکب ها کمک کرد و تعامل خوبی با موکب های عراقی داشتیم و بیش از ۲۰ موکب ما با مواکب عراقی ها ادغام شد.

وی ادامه داد: موکب های ما به تمام زائران خدمت رسانی انجام می دادند و درمانگاه های تخصصی در موکب های ما مستقر شد و باید داروی بیشتری توسط هلال احمر ایران و عراق به موکب ها اختصاص یابد.

قاسمی با اشاره به توجه به اقدامات فرهنگی در موکب های اربعین گفت: در تمام موکب ها برگزاری نمازهای یومیه با محتویات فرهنگی برگزار می شود و از ورودی استان فارس، موکب برای پذیرایی مهمانان خارجی مستقر شده است.

کد خبر 1177794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha