سنگ اندازی دستگاه های اجرایی بر سر راه توسعه ۷ روستای خراسان جنوبی

آذری نصرآباد با بیان اینکه ایجاد و توسعه ارتباطات مخابراتی اوجب واجبات است، گفت: هفت روستا در استان قرار بود سال گذشته متصل به فیبرنوری شوند اما یک دستگاه اجرایی جلوی این کار را گرفت و هنوز محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن آذری نصرآباد» ظهر امروز (۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قشر وسیعی از سالمندان در کشور ما وجود دارند و فناوری های دیجیتال می توانند به این اقشار کمک کنند.

 

مدیر مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه نسخه های دیجیتال به بشر برای عبور از مشکلات می تواند کمک کند، افزود: کاربردهای دیجیتال امروز برای همه ملموس شده است و اتفاقات شگرفی در کوچکترین جزئیات زندگی بشری رخ داده است.

 

وی بیان کرد: فناوری های دیجیتال و بحث ارائه آن به همه اقشار جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که میدان ارتباطات و فضاهای دیجیتال امروز به شدت در حال گسترش است.

 

آذری نصرآباد به موضوع توجه به زیرساخت های ارتباطات اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا مخابرات به یک کارگاه سازندگی تبدیل شد و بالغ بر یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی طی این مدت اتفاق افتاد.

 

مدیر مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مخابرات یک سرمایه ملی برای کشور است، ادامه داد: دولت باید توجه ویژه ای به این صنعت داشته باشد و امیدواریم این صنعت به درستی دیده شود و وضعیت کنونی این صنعت قابل قبول نیست.

 

وی ادامه داد: در اجرای پروژه های پر اهمیت ارتباطی دچار مشکلاتی می شویم که نیازمند کمک های مردم و دولت هستیم.

 

*بهره برداری از ۶۹۳ پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی

آذری نصرآباد با اشاره به پروژه های هفته ارتباطات در خراسان جنوبی گفت: طی این هفته ۶۹۳ پروژه بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی جهت توسعه شبکه خانگی و سایت های تلفن همراه آماده به بهره برداری رسیدن هستند.

 

مدیر مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: ۱۰۴ سایت تلفن همراه جدید راه اندازی شد و ۵۷ سایت به 3G و ۸۷ سایت به 4G ارتقا یافته اند.

 

وی با بیان اینکه 96 درصد روستاهای استان تحت پوشش تلفن خانگی هستند، ادامه داد: ۵۱ درصد از جمعیت روستایی ADSL دارند و ۹۰ درصد از پوشش تلفن همراه بهره مند شده اند.

 

آذری نصرآباد به رویکردهای سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در حوزه تلفن همراه آماده سازی زیر ساخت اصلی شبکه و تامین تجهیزات برای ایجاد نسل پنجم تلفن همراه در کلان شهرها و مرکز استان اتفاق خواهد افتاد.

 

مدیر مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری گسترده ای در بیرجند در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: توسعه و بهبود شبکه تلفن همراه و باند فرکانسی سایت های موجود در شهرها و اجرای پروژه های فیبر نوری در شهرها و روستاهای استان برای آماده شدن جهت ارائه سرویس نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: مذاکرات با شهرداری ها و همکاری های جدی برای کارهای بزرگ در دستور کار است و اگر به زیرساخت های مخابرات توجه نشود دچار مشکلاتی جدی خواهیم شد و 2 برابر ظرفیت مورد نیاز در استان پهنای باند داریم.

 

مدیر مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه تعرفه های مخابراتی ۱۳ سال است که تغیر نکرده است، افزود: در صورت عدم توجه به این موضوع توسعه مخابراتی متوقف می شود و دولت و حاکمیت باید نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

 

آذری نصرآباد ادامه داد: باید یک بازنگری جدی در تعرفه ها صورت گیرد؛ بالغ بر ۹۵ درصد از شرکت های این صنعت ورشکست شده اند و تاسیس هر سایت تلفن ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی به عدم همکاری برخی از دستگاه های اجرایی با مخابرات اشاره کرد و گفت: یک پروژه نزدیک ۶ ماه به خاطر عدم درک دستگاه ها به تعویق افتاده است و چه دلیلی دارد که برخی از دستگاه های اجرایی بیایند در استان مانع تراشی کنند.

 

مدیر مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی ادامه داد: هفت روستای استان قرار بود سال گذشته متصل به فیبر نوری شوند اما یک دستگاه اجرایی جلوی این کار را گرفت و هنوز محقق نشده است.

 

آذری نصرآباد در پایان گفت: بسیاری از پروژه های مخابراتی استان به دلیل نبود کارگر در حال حاضر متوقف شده و نرخ کارگری بر روی این موضوعات اثر گذاشته است.

 

 

کد خبر 1177796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha