لزوم توجه به سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی در شرایط اقتصادی کنونی

اسدی گفت: سرمایه ‌گذاری موتور محرکه اقتصاد است و برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی در کشور باید به سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدحسن اسدی»، امروز (یکشنبه 1 خرداد) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تبریک آزادسازی خرمشهر گفت: شیراز در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ شاهد برگزاری همایش ملی توسعه سرمایه‌ گذاری بود که رویداد مهمی به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بحث اصلی این همایش بر سرمایه گذاران است زیرا سرمایه گذاری به عنوان حوزه غریب و مظلوم به حمایت نیاز دارد.

وی اضافه کرد: سرمایه ‌گذاری موتور محرکه اقتصاد است و برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی در کشور باید به سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی توجه کرد زیرا سرمایه گذاری موجب افزایش تولید و ارزش افزوده، افزایش درآمد و رفاه، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و کاهش فقر خواهد شد.

اسدی تاکید کرد: شهرداری با استفاده از سرمایه‌ گذاری و مشارکت بخش خصوصی  می تواند در توسعه و پیشرفت شهر و تامین مالی و جلب اعتماد مردم و سرمایه ‌گذاران اقدام کند زیرا کم ریسک ترین روش تامین مالی برای بخش دولتی و به خصوص شهرداری هاست.

وی ادامه داد: مشارکت موثر شهروندان و بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاری به توسعه پایدار و پیشرفت واقعی منتهی می شود و شهرداری ها برای محقق شدن مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری نیازمند سازمانی تخصصی در زمینه اقتصاد شهری و تامین مالی به کمک جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی هستند.

اسدی تصریح کرد: برای رفع آسیب های سرمایه گذاری باید در خصوص رفع مواردی همچون عدم ثبات اقتصاد کلان و ناامنی اقتصادی، ضعف در تامین ثبات مدیریتی، تزلزل و غیرقابل پیش بینی بودن رویه ها و مقررات، حمایت و تشویق های ضعیف از بخش خصوصی، ناکارآمد بودن قوانین و مقررات، زیرساخت های ضعیف و ... تلاش کرد.

وی گفت: برگزاری اولین همایش ملی توسعه سرمایه گذاری در شهر شیراز در ارزیابی و برآورد اولیه دستاوردهای خوب و قابل توجهی داشت و تقریبا تمام مسئولان استان و شهر شیراز حمایت خود را از سرمایه ‌گذاری اعلام کردند و تفاهماتی نیز در خصوص توسعه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف انجام گرفت.

کد خبر 1177834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha