باید چراغ اندیشه را در جامعه روشن‌ نگه داشت

رعیت گفت: باید چراغ اندیشه را در جامعه روشن نگه داریم و قدرت تفکر و اندیشه را گسترش دهیم. برای اینکه جامعه ای سرزنده و پویا داشته باشیم باید هم با این مفاخر آشنا شویم و هم از دانش و تجربیات آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» عصر امروز «یکشنبه ١ خرداد» در مراسم نکوداشت دو تن از مفاخر فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان یکی‌ از چشم اندازها و بخشی از نقشه راهش را تجلیل از مفاخر و بزرگانی قرار داده است که برای پاسداشت و روشن نگه داشتن چراغ دانایی در جامعه تلاش می‌کنند.

 

مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این‌ مراسم نکوداشت گفت: برگزارکنندگان این‌ مراسمات دغدغه‌شان تعالی فرهنگ بوده و هدف‌شان زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل ایران عزیزمان است.

 

وی افزود: اگر شکرگذار باشیم، نعمت‌ها افزایش می‌ یابد‌. قدردانی و تجلیل از مفاخر و بزرگان عرصه فرهنگ‌ نیز این درخت تناور را پربارتر‌ خواهد کرد.

 

رعیت افزود: نوجوانان و جوانان ما باید از تجربیات ارزشمند این مفاخر که سالیان سال خاک خوردند را به زیباترین شکل بهره گیری کنند و از این کوله بار انباشته از تجربه و دانش، استفاده نمایند.

 

وی اظهارکرد: باید چراغ اندیشه را در جامعه روشن نگه داریم و قدرت تفکر و اندیشه را گسترش دهیم. برای اینکه جامعه ای سرزنده و پویا داشته باشیم باید هم با این مفاخر آشنا شویم و هم از دانش و تجربیات آنان استفاده کنیم.

 

در این مراسم از استاد کریم الله قائمی و عبدالصالح پاک به عنوان دوتن از مفاخر فرهنگی استان گلستان تجلیل شد.

 

کد خبر 1177891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha