با همت بزرگان تیراندازی در مراسم های عروسی و عزا شهرستان منسوخ شده است

امام جمعه دهلران گفت: با فرهنگ سازی و همت بزرگان در بحث جلوگیری از تیراندازی در مراسم های عروسی و عزا، امروز به یک امر منسوخ تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام «سید محسن موسوی» در نشست شورای فرهنگ عمومی، دهلران اظهار کرد: خوشبختانه موضوع اطعام در مراسم های عزا به واسطه فرهنگ سازی در شهرستان بسیار کم رنگ شده است.

 

وی به تشییع جنازه ها  و یک معضل دیگر به نام ختم خوان ها که موضوع دینی ندارد اشاره و گفت: باید با فرهنگ سازی جلوگیری کرد و تذکر به ختم خوان ها با توجه به هزینه های هنگفت و غیر دینی بودن محتوای صحبت های آن ها ضرورت دارد.

 

موسوی ادامه داد: رفع مشکلات شهرک های صنعتی از دیگر کارهاست که در بحث تولید و تحقق شعار رهبری با توجه به بسترها در شهرستان باید پیگیری شود.

 

وی به آسیب های اجتماعی و مسئله طلاق و بستر برای ازدواج آسان اشاره کرد و افزود: مواد مخدر و معضلات آن به ویژه برای نسل جوان از دیگر آسیب ها است که باید شورای فرهنگ عمومی در این زمینه به نقش خود عمل کند.

 

موسوی به ورود شورای فرهنگ عمومی به فرهنگ عفو و گذشت اشاره و گفت: ایجاد خانه عالم در شهرستان و لزوم روحانی مستقر و دائم و به ویژه در دشت عباس  برای فرهنگ سازی و موضوعات دینی نیز ضرورت دارد.

 

 

کد خبر 1177919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha