فرهنگ و هنر می تواند نقش موثری در کاهش مشکلات اجتماعی داشته باشد

فرماندار ویژه دهلران گفت: در حوزه فرهنگی علاوه بر دستگاه های متولی، هنرمندان، شعرا و روحانیت با تذکر و امر به معروف ونهی از منکر می توانند در جلوگیری از مسایل و مشکلات اجتماعی نقش موثری در فرهنگ سازی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «لطیف صادقی» در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران اظهار کرد: حذف سنت های ناروا در مراسم های عزا و عروسی حاصل تلاش و پیگیری شورای فرهنگ عمومی،متولیان و دستگاه های فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان است.

 

وی جشنواره ملی تئاتر شرهانی که با همت هنرمندان و حوزه فرهنگ هر ساله اجرا می شود را از  افتخار شهرستان دانست و گفت:حمایت از این حرکت فرهنگی ملی باید در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت مد نظر همه باشد.

 

فرماندار ویژه دهلران خواستار تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی ارشاد با اعتبارات ملی شد و افزود: نبود تالار فرهنگی در شهرستان برای مراسم های فرهنگی از دیگر معضلات است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی جذب نیروهای کارشناس مهم است تا کار فرهنگی کند و لازم است به دهلران در حوزه تامین نیروی انسانی برای ارشاد اسلامی توجه ویژه شود.

 

صادقی دهه فرهنگی دهلران را از دیگر اقدامات فرهنگی در شهرستان برشمرد و  خاطرنشان کرد: از اول تا دهم فروردین به نام دهه فرهنگی دهلران است که باید بنیادحفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس و ارشاد اسلامی و سپاه همت  کنند تا این مهم به عنوان یک کار فرهنگی ماندگار نهادینه شود.

 

کد خبر 1177922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha