سومین پویش ملی «خیام خوانی» در خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سومین پویش ملی «خیام خوانی» با هدف آشنایی و بزرگداشت مفاخر فرهنگی ایران اسلامی در خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «تقی صادقی» امروز دوشنبه اعلام کرد: سومین پویش ملی «خیام خوانی» در بخش های «خیام خوانی»، «سرایش رباعی»، «خوشنویسی رباعیات خیام» و بخش ویژه با موضوع غدیر خم برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به شرایط شرکت در این پویش اظهارکرد: در بخش «شعر خوانی»، یک ویدیوی حداکثر دو دقیقه ای به صورت افقی از خوانش اشعار، بخش «خیام خوانی»  در دو گروه سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال، در بخش «سرایش رباعی» هر فرد حداقل پنج و حداکثر هشت رباعی، در قالب فایل  word، در بخش «ویژه رباعی» با موضوع غدیر و مدح و منقبت حضرت علی (ع) و در بخش «خوشنویسی» آثار باید با رزولیشن 400 و در ابعاد 50*70 با فرمت jpg به دبیرخانه پویش ارسال کنند.

 

صادقی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند برای شرکت در این پویش ملی آثار خود را تا 15 تیرماه 1401 به شماره 09940685033 ارسال کنند، بیان کرد: اختتامیه و معرفی و تجلیل از نفرات برتر این پویش 27 تیرماه سال جاری و همزمان با عیدغدیر خم برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است؛ سومین پویش ملی «خیام خوانی» به همت معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، با همکاری موسسه فرهنگی و هنری امتداد فرهنگ اردیبهشت بجنورد برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1177998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha