تقویت گفتمان های دینی از راه های ارتقای بصیرت عمومی است

کارشناس مسائل دینی ارتقای بصیرت عمومی در جامعه را مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان خواند و گفت: افزایش گفتمان های دینی مهم ترین گام در ارتقای بصیرت عمومی است.

حجت الاسلام «صادق بیرانوند»، کارشناس مسائل دینی و فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ ناب دینی در بین جوانان و نوجوانان از مهم ترین اهداف برگزاری گفتمان های دینی است.

 

وی افزود: تلاش برای پاسخگویی به شبهات جوانان با توجه به وضعیت امروز جامعه و بالا بردن سطح آگاهی آنان از مسائل روز جامعه جهت  ارتقای بصیرت عمومی در بین آنان از مهم ترین اهداف برگزاری گفتمان های دینی است.

 

حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به دسیسه های دشمنان در قالب هجمه های فرهنگی، ادامه داد: گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات ذهنی دانش آموزان و دانشجویان یک نیاز جدی و ضروری و گامی بسیار مهم در راستای مقابله با این دسیسه های دشمنان است.

 

وی خاطرنشان کرد: ايجاد فضاي مناسب و امن براي طرح پرسش هاي مخاطبان و تعميق مباني نظري، اعتقادي و ارزشي مخاطبان به‌ واسطه زدودن شبهات به روش چهره به چهره، بستر‌سازي مناسب براي ايجاد تعامل ميان جوانان و نوجوانان و اساتيد، ايجاد بينش و توانايي تحليل در رويدادهاي فرهنگي براي مقابله با تهاجم فرهنگي از دستاوردهای برگزاري گفتمان هاي ديني است.

 

حجت الاسلام بیرانوند افزود: گفتمانی های دینی نقش مهمی در مقابله با آسیب های چون، جنگ نرم، آسيب هاي اجتماعي، زن و خانواده در اسلام، توليد ملي حمايت از کار و سرمايه داخلي، عفاف و حجاب، فرق و نحله هاي انحرافي، نماز و جوانان، ولايت مداري و بصيرت، غدير و ديگر موضوعات مورد نياز جامعه دارد.

 

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی اظهارکرد:  گفتمان های دینی باید در مراکز آموزشي، مساجد، کانون هاي ديني و تشکل هاي مذهبي، نهادها و دستگاه‌هاي دولتي شهر و روستاها برگزار شود.

کد خبر 1178016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha