تشکیل جلسات هفتگی تفسیر قرآن در مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالا

حجت‌الاسلام شایان گفت: جلسات منظم هفتگی تفسیر قرآن کریم در مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالا فومن برگزار می شود.

حجت‌الاسلام«علی شایان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: جلسات تفسیر قرآن مجید هفته‌ای یک شب در مسجد ولیعصر(عج) سند بالا، برای نمازگزاران آن مسجد برگزار می‌شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالا فومن افزود: این سلسله جلسات تفسیری که بعد از نماز عشا، یکشنبه‌های هر هفته منعقد است ابتدا مطالب تفسیری پیرامون آیات سوره مبارکه «یاسین» بیان و پیرامون نکات تفسیری مد نظر به تفصیل سخن گفته می‌شود.

 

وی گفت: هر چند زمان این جلسات برای رعایت حال افراد و مستمعین خیلی طولانی نیست، منتهی سعی می‌شود در آن فرصت کوتاه نکات مهم و قابل توجه و کاربردی مد نظر از تفسیر آیات قرائت شده بر مبنای تفسیرهای گرانسنگ مفسران شیعه و با محوریت احادیث و روایات معصومین(ع) برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام شایان تصریح کرد: این جلسات با استقبال خوب نمازگزاران آن مسجد مواجه شده و در پایان جلسه، فرصتی برای پرسش و پاسخ حاضرین اختصاص داده می شود که توسط امام جماعت مسجد به سوالات پاسخ داده می‌شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالا فومن بیان کرد: با توجه به اهمیت قرآن مجید و خصوصا تفسیر کلام وحی و تاکیدات بزرگان دین در زمینه تدبر در مفاهیم و پیام های آیات قرآن و خصوصا نقش محوری مساجد به عنوان بزرگترین پایگاه های تبلیغ آموزه های قرآنی، ضرورت پرداختن به جلسات تفسیر قرآن در مساجد امری غیر قابل انکار است.

 

وی با بیان اینکه مباحث تفسیری سال های قبل از سوره های قیامت و حمد و قدر و کوثر نوشته شده و در قالب کتاب تفسیر «امین» چاپ شده است خاطرنشان کرد: کتاب تفسیر امین حاصل همین جلسات تفسیری است و امیدواریم خداوند از نورانیت و معنویت کلام قرآن در دنیا و آخرت همه ما را متنعم فرماید.

کد خبر 1178041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha