آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود

آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین کربلا ۳ و با اقتدا به مولای متقیان و با رمز «علی ابن ابیطالب» به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، آزاد سازی خرمشهر در حقیقت از اهداف مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس بود. در ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه شنبه، ۱خردادماه ۱۳۶۱ ،مرحله چهارم این عملیات با اعلام رمز یامحمدبن‌عبدالله‌، از بی‌سیم فرماندهی قرارگاه مرکزی کربلا به واحدهای عمل‌کننده، با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد.

 

در پایان این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.

 

همچنین در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و ۱۹ هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند. ایران در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید ۶٬۰۰۰ کشته (۴٬۴۶۰ کشته سپاه و ۱٬۰۸۶ کشته ارتش) و ۲۴ هزار مجروح داد.

 

 

*سوم خرداد یک میراث و یادگار ارزشمند دوران دفاع مقدس است

 

 

غلامرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به سوم خرداد روز مقاوت و پیروزی مردم خرمشهر ،گفت: سوم خرداد یکی از فرصت های ارزشمند اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است و ادارات شهرستان بایستی به پاس گرامیداشت جایگاه شهدا از تمام ظرفیت برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی این مناسبت تلاش کنند.  

 

 

فرماندار سنقروکلیایی  افزود:حماسه سوم خرداد را به عنوان نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس  است و این روز به منزله سخن امام (ره) که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هست.

 

 

وی با اشاره به تشریح برنامه سوم خرداد تصریح کرد: فضا سازی در محیط شهری، برپایی نمایشگاه عکس با نام لبیک، برگزاری مانور اقتدار و رژه خودرویی و موتوری، غبارروبی مزار شهدای گمنام و اجرای برنامه های ویژه این مناسبت ها به صورت فعالانه در بستر فضای رسانه ای شهرستان، اجرای طرح همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین کشاورزی، اجرای طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های بزرگداشت روز سوم خرداد در این شهرستان می باشد.

 

*سوم خرداد یک حماسه ملی است

 

 

حجت الاسلام حسن دوستیان با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر،گفت: سوم خرداد یک حماسه ملی است حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی، لذا پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه ها است

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین افزود: در آستانه سال‌روز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و رزمندگان این عملیات، برنامه‌هائی متنوعی به مناسبت این روز ارزشمند در شهرستان اجرا و برگزار می‌شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد:به مناسبت  سالروز آزادسازی خرمشهر روز دوشنبه سوم خرداد راس ساعت۹/۱۵ صبح  مراسمی باحضور مدیران ومسئولان بسیجی ادارات در مسجد مهدیه شهرستان قصرشیرین برگزار می شود.

 

حجت الاسلام دوستیان تصریح کرد: با توجه به ورود ریزگردها به شهرستان و در راستای حفظ سلامت مردم همیشه در صحنه شهرستان بسیاری از برنامه ها با محدودیت اجرا می شود و غبار روبی و گل افشانی مزار شهدا،دیدار با خانواده شهدای شهرستان،برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این روز بزرگ و مهم است.

 

 

*سوم خرداد ۱۳۶۱ يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصرالهي است

 

 

در ادامه حجت الاسلام جواد فاطمی نسب  بابیان اینکه  فتح خرمشهر یک ضربه مهلک بر پیکره استکبار جهانی بود که با تمام توان خود از رژیم بعث عراق حمایت و پشتیبانی می کردند،گفت: آزادسازی خرمشهر با اتکاء بر ایمان به خدا و امدادهای غیبی حاصل شد در حالیکه در آن زمان نیروهای مسلح کشور از انسجام مناسبی برخوردار نبود و با نیروی توکل به خدا ، اتحاد ، غیرت ، استفاده از تمام توان و تدبیر صحیح در برابر دشمن به برتری رسید .

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود : آزادی خرمشهر همان قدر که برای ما استراتژیک و افق آفرین بود برای دشمن خوار کننده و تضعیف کننده بود.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: حماسه سوم خرداد ، فرصت مناسبی برای روشنگری و بازخوانی ابعاد مختلف اهمیت فتح خرمشهر است ،‌ و همه مسئولان باید با احساس مسئولیت در مسیر ترویج فرهنگ جهاد ، ایثار و شهادت با حفظ گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران ، زمینه درک و تحلیل این واقعه مهم را برای نسل پر شور و جوان ایران اسلامی فراهم کنند.

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: در شرایطی که انسجام نیروهای مسلح مناسب نبود و دشمن تادندان مسلح با تمام توان از خرمشهر حفاظت می کرد فقط امدادهای الهی می توانست خرمشهر را آزاد کند و این پیروزی مانند یک معجزه الهی بود .

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب اظهار کرد: مقاومت و ایستادگی مردم و حضور همیشه در صحنه آنها قطعا باعث پیروزی در هر میدانی می شود و توطئه های دشمنان این خاک و بوم را خنثی می کند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1178066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha