عملکرد دستگاه ها در رزمایش جهاد امیدآفرینی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت

ترابی با بیان اینکه در رزمایش جهاد امیدآفرینی عملکرد دستگاه ها قطعا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا کاستی ها و نواقص هنگام اجرای مراحل بعدی رزمایش در محلات دیگر رفع شوند گفت: ما به دنبال احیای روحیه خدمت رسانی هستیم که در نهاد همه مردم ما وجود دارد

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از روابط عمومی سپاه البرز، مصطفی ترابی، مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز  در رابطه با رزمایش جهاد امید آفرینی، ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: روند این آزادسازی، درس های بسیار بزرگی را برای فائق آمدن بر بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور پیش روی ما گذاشته که می توانیم از آن ها الگوگیری کنیم.

 

وی با اشاره به فرمایش امام راحل عظیم الشان مبنی بر اینکه در آزادسازی خرمشهر قهرمان، هم اراده الهی و هم پای کار بودن، همت و مجاهدت جوانان، غیورمردان و شیرزنان این سرزمین مشخص شد، اظهار کرد: در این برهه از زمان، فضای رسانه ای و طراحی دشمن برای کشور ما، بر مبنای ایجاد یاس و ناامیدی و القای آن در ذهن خانواده ها، جوانان و آحاد ملت ایران پایه ریزی شده است.

 

مسئول معاونت اجتماعی سپاه استان البرز بیان کرد: بخشی از برنامه ریزی های دشمن، راه اندازی جنگ هیبریدی و ترکیبی علیه ملت و بخشی از آن نیز ایجاد یاس و ناامیدی در سطح جامعه است، اما در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب، بارها بر کلید واژه امید و امیدآفرینی تاکید کردند و در جایی نیز جهاد امیدآفرین را جهاد امروز ما دانستند که این مهم، نشان دهنده اهمیت موضوع است.

 

ترابی با اشاره به تعداد بالای مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین در استان البرز، اذعان کرد: با توجه به اینکه یکی از راهبردهای مهم سند اعتلایی که در مجموعه بسیج برای ما طراحی شده، ایجاد امید در سطح جامعه همراه با اقدامات لازم است لذا با نظر فرماندهی سپاه استان البرز و همفکری های صورت گرفته، تدابیری اندیشیده و مقرر شد با خدمت به مردم طی رزمایش هایی، یاد ایام ویژه و مناسبت ها زنده نگه داشته شود.

 

وی اضافه کرد: اولین مناسبت پیش رو، فاصله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر تا ایام ارتحال امام خمینی (ره) بود که طی برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد در اولین مرحله از این رزمایش ها، 13 محله مورد هدف شناسایی، انتخاب و مسائل آن ها احصا شوند، با توجه به اهمیت حضور مردم در این عرصه و رفع مشکلات آن ها مدیران محله تعیین شدند و شورای محله نیز شکل گرفت.

 

مسئول معاونت اجتماعی سپاه استان البرز با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی مردم و تبدیل این رزمایش به عرصه همدلی آن ها با مسئولین برای آبادانی محلات استان، ادامه داد: همان گونه که از نام رزمایش پیداست، روح کلی آن، ایجاد امید و امید آفرینی در سطح محلات است بنابراین در جای جای این رزمایش، برنامه هایی گنجانده شده و از همه رده ها و  نقش آفرینان خواسته ایم تا به سمت امید آفرینی حرکت کنند.

 

ترابی هدف اصلی این رزمایش را خدمت رسانی جامع در حوزه های امنیت اجتماعی، سامان اجتماعی و رشد اجتماعی در محلات کمتر برخوردار البرز با بهره مندی از همه ظرفیت های مردمی، دولتی و حاکمیتی دانست و بیان کرد: در این راستا همه هدف گذاری ها انجام شده و اینکه چقد از ظرفیت ها واقعا به کار خواهند آمد و در عرصه مشاهده خواهند شد، به همت رده ها، ادارات و ارگان های مداخله گر بستگی دارد.

 

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه ها قطعا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا کاستی ها و نواقص هنگام اجرای مراحل بعدی رزمایش در محلات دیگر رفع شوند تاکید کرد: ما به دنبال احیای روحیه خدمت رسانی هستیم که در نهاد همه مردم ما وجود دارد، مردمی که همه جا پای کار خدمت به همنوع بوده و هستند اما باید نیاز به این خدمت رسانی ها در مردم احساس تا همدلی ها ایجاد شود.

 

مسئول معاونت اجتماعی سپاه استان البرز با اشاره به شکوه و عظمت همایش پیاده روی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: عمدتا در این همایش از ظرفیت های مردمی بهره گیری می شود که باید از این موضوع درس بگیریم و همان روحیه را در محلات احیا کنیم تا مردم آن منطقه احساس کنند محله متعلق به خودشان است، پای کار بیایند و پیگیر حل مشکلات باشند، آن زمان است که اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

 

ترابی یادآور شد: نیروهای نقش آفرین ما در این رزمایش عبارتند از مداخله گران، ظرفیت شورای اداری شهرستان ها، گروه های جهادی بسیجی و نواحی، گردان های بیت المقدس و کوثر که عمدتا ماموریت های امدادگری و امدادرسانی دارند و خود مردم که البته پای کار بودن مردم نیاز به همراهی، ایفای نقش و انجام وظایف ادارات دارد زیرا بودجه و اعتبارات در اختیار ادارات مجری و شناسایی ها و احصای مسائل با مردم است. 

 

وی از آغاز این رزمایش در تاریخ سوم خرداد جاری و ادامه آن تا 13 خرداد خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه به صورت همزمان در 13 محله هدف و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان البرز و اعضای شورای تامین استان در مسجد صاحب الزمان (عج) محله آق تپه مهرشهر، شهرک ولی عصر (عج) از ساعت 11 صبح آغاز و به صورت همزمان با برقراری ارتباط تصویری با 12 محله دیگر برگزار می شود.

 

به گفته مسئول معاونت اجتماعی سپاه استان البرز، مقر فرماندهی این رزمایش، محلات، مساجد محوری و جامع بوده که به طور تمام وقت در اختیار نیروها قرار خواهند داشت؛ تامین امنیت پایدار مردمی در محلات در حوزه امنیت اجتماعی و محرومیت زدایی، زیرساخت ها، عمران و آبادانی محلی با نقش آفرینی ادارات خدمات رسان مانند شهرداری ها و ... در حوزه سامان اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرند.

 

ترابی با بیان اینکه در حوزه رشد اجتماعی نیز به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، مسابقات و تفریحات و ... پرداخته می شود اعلام کرد: با توجه به همزمانی مراسم اختتامیه این رزمایش با 13 خرداد و روز جمعه، در نظر داریم در مصلاهای نماز جمعه استان البرز، اجتماعی با عنوان سربازان روح الله و با حضور نقش آفرینان رزمایش جهاد امید آفرینی برگزار کنیم.

 

 

کد خبر 1178130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha