یکصد عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت  در همدان چاپ می شود

برخوردار گفت: یکصد عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت و ادبیات دفاع مقدس در ذیل کنگره هشت هزار شهید استان همدان طی یک سال آینده تألیف خواهد شد.

«محمد برخوردار» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: بسیاری از افرادی که دغدغه دین، انقلاب و مردم را دارند با  احساس مسوولیت در حوزه نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس دست به قلم شده اند.

 

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  همدان افزود: بسیاری از نویسندگان به صورت افتخاری و داوطلبانه به این عرضه ورود کرده اند که نتیجه تلاش و فعالیت این افراد در حوزه نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس برای استفاده عموم عرضه شده است
 

وی اظهار کرد: 100 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت  و حوزه ادبیات دفاع مقدس در ذیل کنگره طی یک سال آینده تألیف خواهد شد، از آنجا که فعالیت فرهنگی باید ساختارمند پیش برود از این رو باید افراد و نویسندگان جوان و نوقلم تربیت می شوند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته استان همدان در حوزه ادبیات دفاع مقدس رتبه برتر را کسب کرد، اظهار داشت:  البته ظرفیت استان همدان بسیار بیشتر از این تعداد کتاب است و فراتر از این باید نگاه کنیم.

 

برخوردار  یادآور شد: شورای هماهنگی حفظ آثار نو قلمان و خوش قلمان را شناسایی کرده و با توجه به ظرفیت هر شهرستان جمع‌آوری خاطرات شهدا در قالب تاریخ شفاهی، خاطره شفاهی و شعر کودک را به آنها می‌سپارد، در این زمینه در سال گذشته تعداد کتاب 17 کتای در شهرستان اسدآباد، 19 کتاب در بهار، 12 کتاب در ملایر، 7 کتاب در نهاوند و 7 کتاب در تویسرکان و ... به تألیف درآمد.

 

وی بیان کرد: در استان همدان نزدیک به ۱۰۰ نویسنده نوقلم شناسایی شده‌اند، در این زمینه از ظرفیت خبرنگاران و اصحاب رسانه همدان هم می‌توان بهره‌مند شد همانطور که اولین کتاب حوزه جهادگران سلامت به قلم خبرنگار ایکنا جمع‌آوری و به چاپ رسید و در حال حاضر کتابی در مورد یک شهید به قلم خبرنگار دیگر از استان در حال گردآوری است.

 

کد خبر 1178132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha