کسانی که ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر را زیر سئوال می برند، یک شب هم در جبهه بیتوته نداشتند/ جلوی لجن پراکنی ها در فضای مجازی گرفته شود

سردار معروفی گفت: در فضای مجازی و گاهاً حقیقی، امام و شهدا را زیر سوال می برند و البته کسانی این موارد را مطرح می کنند که یک شب هم در جنگ بیتوته نکردند و در حالیکه امام و انقلاب تنها بودند، آنان برای تأمین امنیت خود به دیگر کشورها و اروپا خزیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، دوشنبه شب(دو خرداد) در مراسم بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر به طرح نکاتی درباره عملیات بیت المقدس پرداخت و قبل از آن گفت: در طول دوران دفاع مقدس لشکر ۴۱ ثارالله ۲۵ عملیات انجام داد و به همین دلیل برای حفظ این کار بزرگ توسط مردم جنوب شرق و کرمان عزیز، تصمیم به تبیین این عملیات ها گرفتیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: به همین مناسبت ستاد بزرگداشت عملیات های لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس، شکل گرفت بدون آنکه نشان خاصی داشته باشد و برخی افراد حقیقی و حقوقی عضو این ستاد هستند تا و حرکت ماندگار و نقش همه مجاهدان دفاع مقدس محفوظ است.

 

 

وی با بیان اینکه این اقدام در قالب مکتب شهید سلیمانی عملیاتی می شود و در واقع بخشی از نقشه مکتب است؛ اظهار کرد: بازسازی عملیات ها به دو شکل انجام می شود یکی مطرح کردن شکل تاکتیک نبرد اما مهمتر از آن تبیین عملیات است.

 

 

سردار معروفی در مقدمه ورود به بحث اصلی به تفکر لیبرالی بنی صدر در اوایل جنگ اشاره و تصریح کرد: وقتی فرمانده جنگ و نیروی زمینی عوض و سپاه و ارتش تحت نظر امام کار را قرارگاهی انجام دادند، از سال دوم جنگ اتفاقات دیگری افتاد در حالیکه امکانات ما تغییر نکرده بود.

 

 

وی در همین باره به شکست حصر آبادان، آزادسازی بستان و سابله که حاج قاسم آنجا مجروح شد؛ سه ماه بعد عملیات فتح المبین، ۳۵ روز بعد، عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و هویزه و جاده ترانزیت اهواز- خرمشهر اشاره کرد و افزود: در عملیات بیت المقدس ۳۵ هزار تلفات به دشمن کردیم که ۱۹ هزار نفر اسیر و ۱۶ هزار کشته شده ها بودند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: بعد از ۱۹ ماه خرمشهر اسیر را آزاد کردیم و نتیجه تغییر نگاه از لیبرالی به انقلابی باعث موفقیت شد و امروز با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی نیز این تغییر رویکرد نرم افزاری اتفاق افتاده است زیرا تفکر نولیبرال جواب نمی دهد بلکه نگاه انقلاب جواب می دهد و چون این نگاه در آیت الله رئیسی هست کج اندیشان و دشمنان این اتفاق بزرگ را برنمی تابند.

 

 

وی سپس به شرح چرایی ادامه جنگ بعد از عملیات بیت المقدس پرداخت و قبل از آن با این تذکر که جهاد تبیین جلسه و پارچه بر سر در اداره زدن نمی خواهد زیرا تبیین در برابر تحریف است و باید حقیقت ها را بازگو کرد؛ گفت: ۹ دلیل برای ادامه این عملیات وجود دارد.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه در جریان جنگ عراق با ایران هیچکس پیشنهاد صلح نداد فقط آتش بس اعلام شد؛ اظهار کرد: اما امروز یک عده مسموم قلم زنی های دیگری می کنند و امام و شهدا و فرماندهان و رزمندگان غیرتمند ما را زیر سئوال می برند.

 

 

وی ادامه داد: شرط ایران برای صلح شناسایی متجاوز، تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت به ایران بود اما کدام مجموعه بین المللی این شروط را قبول کرد؟ کربلای ۵ که قدرت ایران ظاهر شد، قطعنامه ۵۹۸ هم صادر شد و بعد هم صدام، این متجاوز بعد از حمله به کویت به رییس جمهور ما نامه نوشت و قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را قبول و به تجاوز علیه ایران و شکست در برابر ایران اعتراف کرد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با طرح این سئوال که چرا حقایق گفته نمی شود؟ تصریح کرد: ما{بعد از کربلای ۵} در اوج قدرت سیاسی و نظامی بودیم چطور می خواستیم بر میز مذاکره توقف و چانه زنی کنیم؟ ما پیروز میدان بودیم.
خرمشهر را آزاد کرده بودیم اما دشمن بیخ گوش خرمشهر در شلمچه آماده نبرد بود؛ چه کسی تضمین می کرد در آتش بس تجدید قوا و حمله نکند؟

 

 

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار بود که در جنگ سرد، اردوگاه شرق و غرب سر یک میز نشستند برای مدیریت عراق علیه ایران؛ عراق روحیه اش را از دست داده بود اما فرمانده جاه طلب و خونخوار آنان یعنی صدام به شدت دنبال جاه طلبی بود و جهان عرب جز سوریه و بخشی از لیبی را به سمت خود هدایت می کرد در حالی که نیروهای ما در نوار پیروزی در آتش بس_ صلح ناپایدار_ بودند.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی چگونه باید اجازه امتیازدادن می دادیم؟ گفت: این درد بزرگی است که سالها بعد از جنگ{با اصرار} بگوییم حق با ما بود.

 


وی علت بعدی برای جنگ بعد از عملیات بیت المقدس را، اجلاس جنبش غیرمتعهدها توسط صدام و کسب مسئولیت دوره ای برای خواسته های نامشروع و فشار به ایران دانست که با عملیات رمضان، ابتکار عمل از دشمن گرفته شد و افزود: دشمن غیر قابل پیش بینی و اعتماد بود زیرا در حالیکه امام(ره) پس از اعلام نظر کارشناسی فرماندهان جنگ، ۲۴ تیر ۱۳۶۷ قطعنامه را پذیرفت اما صدام چهار روز بعد مجدد حمله کرد تا خرمشهر را بگیرد. آیا این دشمن قابل اعتماد بود و قابل پیش بینی؟

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: الان در فضای مجازی و گاهاً حقیقی، امام و شهدا را زیر سوال می برند و البته کسانی این موارد را مطرح می کنند که یک شب در جنگ بیتوته نکردند و یک کشته و اسیر و مجروح ندادند و در حالیکه امام و انقلاب تنها بودند، این افراد به دیگر کشورها و اروپا خزیدند که امنیت خود را فراهم کنند.

 

 

وی تأکید کرد: چرا نخبگان سکوت می کنند؟ چرا مسئولان فضای مجازی را مدیریت نمی کنند؟ چرا قلم به دستان جلوی لجن پراکنی ها را نمی گیرند؟ جبهه انقلاب وخوبان باید مراقبت کنند تا این فضا، جوان ما را متزلزل نکند و تریبون داران و مسئولان باید تبیین و مراقبت کنند‌.

 

 

سردار معروفی در پایان با اشاره به شرایط دشوار زندگی جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاع گفت: هزینه های روحی این عزیزان و خانواده های آنان را چه کسی درک می کند؟
 

کد خبر 1178312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha