پوستر جشنواره ملی کتابخوانی «در پناه نخل‌ها» در اهواز رونمایی شد

پوستر نخستین جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس «در پناه نخل‌ها» همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در یادمان شهید علی هاشمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، پوستر نخستین جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس «در پناه نخل‌ها» ظهر امروز (دوشنبه 2 خرداد) همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در یادمان شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز با حضور مسئولان رونمایی شد.

 

«عباس حسین‌زاده» در این آئین با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: به همین منظور اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان به عنوان متولی امر کتاب و کتابخوانی با برگزاری جشنواره کتابخوانی دفاع مقدس «در پناه نخل‌ها» بر آن است که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دفاع مقدس و جهاد تبیین گام بردارد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به مقوله جهاد تبیین افزود: رهبر معظم انقلاب در این رابطه بیش از ۳۰ موضوع از جمله سیره شهدا، ایثارگری آحاد ملت در دوران دفاع مقدس به عنوان کلید واژه، تبیین گسترده و بزرگ بودن دفاع مقدس و پرداختن به آن در همه رده‌ها را ضروری و مهم ارزیابی کردند.

 

وی تصریح کرد: حوزه دفاع مقدس حوزه‌ای گسترده و دارای ابعاد مختلف است که نسل جدید با بسیاری از این رویدادها، ایثارگری و رشادت شهدا آشنا نیستند از این رو کتابخانه‌های عمومی استان خود را موظف به برگزاری این جشنواره در خوزستان که پایتخت دفاع مقدس است می‌داند.

 

حسین‌زاده با اشاره به اینکه همه گروه‌های سنی از کودک و نوجوان و بزرگسال می‌توانند با استفاده از منابع معرفی شده، در این جشنواره شرکت کنند ادامه داد: تنوع رشته در این جشنواره مورد نظر است و رشته نقاشی ویژه کودکان در قالب پویش نقاشی از بستر منبع معرفی شده، مسابقه چهار گزینه‌ای، پویش کتابخوانی از محتوای کتاب، داستان کوتاه، دلنوشته و متن ادبی و شعرسرایی از جمله رشته‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به زمان شروع برگزاری این جشنواره از سوم و چهارم خرداد امسال به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول اضافه کرد: اختتامیه این جشنواره در هفته دفاع مقدس و تجلیل از برگزیدگان جشنواره  به صورت گسترده تر برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه هر سال یک شهید شاخص برای این جشنواره معرفی می‌شود خاطر نشان کرد: معرفی سردار شهید علی هاشمی در نخستین جشنواره در واقع به منظور آشنایی کل کشور با دلاوری‌ها و شجاعت‌های او است.

 

کد خبر 1178318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha