کانون های فرهنگی و هنری مساجد هیچ وقت نباید سیاسی شود/ مسئولان با مسجد قهر نکنند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مسجد خانه خداست و هیچ کدام از گروه های چپ و راست نباید ادعای مالکیت خانه خدا را داشته باشند، تأکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد هیچ وقت نباید سیاسی شود و همه گروه ها را در دل مسجد بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» ظهر امروز سه شنبه (سوم خردادماه) در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اهمیت محور بودن مسجد در همه امور، اما تحقق این مهم را مستلزم عمران معنوی مسجد با حضور مردم به ویژه جوانان و همچنین مسولان دانست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مسئولان خواست با مسجد قهر نکنند و حداقل یکی از نمازهای یومیه را در یکی از مساجد محله خود اقامه کنند و این رویه را تداوم بخشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مسجد متعلق به همه مردم است و حتی ملکیت زمین مسجد پس از ساخت از حیطه اختیارات واقف هم خارج می شود، بیان کرد: هیچ کس نمی تواند و این حق را ندارد در مسجد، امر و نهی کند.

 

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر همه امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسجد صورت می گرفت، راه اندازی مجموعه ها و پایگاه های فرهنگی از جمله بسیج، کانون مسجد، کتابخانه و ... در حاشیه مساجد را کار پسندیده و نیکو نام برد و گفت: همه این مجموعه ها باید در کنار هم برای عمران معنوی مساجد تلاش کنند.

 

حجت الاسلام نوری با تأکید بر اینکه مسجد خانه خداست و هیچ کدام از گروه های چپ و راست نباید ادعای مالکیت خانه خدا را داشته باشند، تأکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد هیچ وقت نباید سیاسی شود و همه گروه ها با هر طرز تفکری را در دل مسجد بپذیرد و هر که به مسجد پناه آورد با آغوش باز استقبال کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: مدیریت مسجد در ابتدا با پیامبر بوده و پس از آن با ائمه اطهار و اکنون با نماینده ولی فقیه است و امید می رود سیاستگذاری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مساجد ریل گذاری شده و مسئولان از مسجد الهام بگیرند.

 

«تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه یکی از ارکان گفتمان سند تحول دولت بحث مردمی بودن است، افزود: در حوزه فرهنگ هم مردم محور بودن از نکات مهم در برنامه ریزی ها به شمار می رود.

 

وی با اشاره به حوزه های فرهنگی مردمی از جمله مساجد، دانشگاه ها، حوزه ها، اصناف و ...اظهارکرد: در رویکرد جدید قرار است با حفظ نخبگان و بهره مندی از این ظرفیت، از ظرفیت های مردمی هم بیشتر بهره ببریم.

 

صادقی با بیان اینکه فعالیت های حوزه دین و انقلاب به حوزه مساجد بازمی گردد، تأکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید محل جوشش نیروهای انسانی توانمند و انقلابی و متعهد باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تغییرات در سطح کانون ها در حال رخ دادن است و امید داریم این تغییرات با نگاه مردمی بودن باشد، افزود: حوزه فرهنگ تحت حاکمیت نظام ولایی است و هیچ اقدامی نمی شود مگر با اذن و رهنمود نماینده ولی فقیه.

 

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه برنامه ریزی های دهه کرامت انجام شده، افزود: خادمان رضوی از 15 خردادماه به مدت یک هفته مهمان استان خواهند بود.

 

وی بیان کرد: در این نشست از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان هم تجلیل می شود.

 

 

کد خبر 1178348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha