پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پروژه‌های کلان ملی را جذب و اجرا کند

زلفی‌گل گفت: یکی از کارهایی که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با توجه به ظرفیت علمی بالای خود می‌تواند انجام دهد، جذب و اجرای پروژه‌های کلان ملی است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه، دوم خرداد ماه از این پژوهشگاه بازدید کرد.


در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد حکیمیان ضمن خوشامدگویی به وزیر علوم و هیئت همراه  و اشاره به تاریخچه پژوهشگاه، گزارشی از برنامه‌های پژوهشی این پژوهشگاه و نیازهای آن برای توسعه فعالیت‌ها را بیان کرد و گفت: پژوهشگاه یکی از مجموعه‌های کشوری است که برنامه استراتژیک و برنامه 5 ساله اول آن توسط هیئت امنا تأیید شده و امسال در برنامه سالیانه پنجم از برنامه اول 5 ساله هستیم و برنامه دوم هم در هیئت امنا تصویب شده و از سال آینده اجرا خواهد شد.


رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: پژوهشگاه سه رویکرد را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار دارد؛ اولین رویکرد، رویکرد کاربردی کردن و رویکرد دوم، بین‌المللی کردن اقدامات مجموعه است. مشارکت جویی و مشارکت پذیری با دستگاه‌ها و مؤسسات نیز سومین رویکرد عمده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می‌باشد.


وی اظهار کرد: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه به پژوهشگاه محول شده است و هم‌چنین در نشستی که اخیراً با وزارت کشور برگزار شد، مأموریت بحث‌های مربوط به حاشینه‌نشینی بر عهده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گذاشته شد؛ ضمن اینکه در حال حاضر با 70 مؤسسه و دستگاه همکاری اجرایی داریم.


وی در ادامه با بیان دغدغه‌ها و مسائل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از وزیر علوم درخواست کرد با کمک وزارت علوم، ردیف عمرانی برای ساخت و راه‌اندازی مرکز آموزش بین‌المللی مجموعه و زیرساخت‎های آن در نظر گرفته شود.


در ادامه این دیدار محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از کارکردهای اصلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این است که حلقه اتصالی بین دانشگاه و حوزه باشد گفت: فراهم کردن زمینه انتشار مجلات مشترک علمی، تألیف مشترک کتاب و انجام طرح پژوهشی مشترک می‌تواند زمینه پیوند بیش‌تر حوزه و دانشگاه را فراهم کند.


دکتر زلفی‌گل بیان کرد: یکی از کارهایی که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با توجه به ظرفیت علمی بالای خود می‌تواند انجام دهد، جذب و اجرای پروژه‌های کلان ملی است که با تعریف این پروژه‌ها و با تصویب شورای عالی عتف می‌توان برای آن‌ها اعتبار ویژه‌ای تصویب کرد. هم‌چنین اگر این مرکز بتواند پنجاه درصد اعتبار طرح‌های عمرانی را از محل کمک‌های خیرین تأمین کند، وزارت علوم نیز نیمی دیگر از هزینه را تقبل می‌کند.


وزیر علوم تعریف دوره‌های پسا دکتری را اقدام مهم دیگری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانست و گفت: ایجاد دوره پسا دکتری علاوه بر کمک به رشد فعالیت‌های پژوهشی، دانشجویان را به عنوان سفیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشگاه محل خدمت خود معرفی می‌کند که پس از جذب می‌توانند به عنوان عضو هیئت علمی مشغول به فعالیت شوند.


وزیر علوم در پایان از کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی علوم انسانی اسلامی بازدید کرد.

کد خبر 1178379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha