شهری گمشده در میان غبار خاکی/سلامت مردم قربانی بی تدبیری ها می شود

آلودگی هوا در استان لرستان بیش از ۲۸ درصد حد مجاز است و در پی تصمیم اشتباه کمیته اضطرار فعالیت ادارات در استان لرستان با ۲ساعت تاخیر شروع و ۲ ساعت زودترتعیطیل می شود.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، غبارهای خاکی و هجوم ریزگردهای عربی سالهاست مناطق غربی تا مرکزی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

 

از ابتدای امسال روزهای که آسمان در میان ریزگردهای خاکی گم می شود، زیاد و زیادتر می شود و در این بین به نظر می رسد اراده ای برای رسیدن به داد سلامت مردم دیده نمی شود.

 

هوای خاکی که تنفس آن، منشاء بیماری های قلبی و انواع سرطان خواهد بود، این روزها به پدیده ای عادی برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.

 

مردم در هجوم غبارهای خاکی به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهد، کودکانی که در گوشه پارک ها، کوچه ها و پشت پنجره آپارتمان ها مشغول بازی هستند، جز قربانیان ناخواسته پدیده ی عجیب حمله ریزگردهای خاکی نیستند.

 

دراین میان تصمیم های عجیب و غریب کمیته اضطرار آلودگی هوا باعث ناراحتی مردم می شود، روزهای که ریزگردها زمین و آسمان را به هم وصل می کند و کمیته اضطرار تصمیمی برای تعطیلی مدارس نمی گیرد.

 

روزی مانند امروز(3 خرداد) در خرم آباد  بیشتر شهرهای استان لرستان ریزگردهای خاکی تعداد مولکول های اکسیژن را به شمارش انداخته است و هجوم ریزگردها در بی سابقه ترین وضعیت ممکن قرار دارد، ادارات استان لرستان با دوساعت تاخیر شروع می شود.

 

وقتی فعالیت ادارات به صورت عادی معرفی می شود، اهمیت در خانه ماندن برای مردم کمتر می شود و مردم برای انجام فعالیت های روزانه راهی خیابان ها و ادارات می شود، فرزندان خردسال کارمندان راهی مهدهای کودک یا منزل اقوام می شوند و این مهم از نظر تصمیم گیران پنهان می ماند.

 

اینجا که سلامت مردم در خطر است، لازم است کمیته اضطرار استان توضیح دهد، که علاوه بر تصمیم های دیرهنگام، برمبنای  چه اطلاعات علمی تصمیم می گیرد که فقط با دو ساعت تاخیر در کار ادارات شروع شود، در حالی که استان های همجوار این روز را تعطیل اعلام می کنند.

 

هوای استان لرستان لحظه به لحظه در پی هجوم ریزگردهای خاکی بدتر می شود، کمیته اضطرار آلودگی هوا استان  ساعت پایان کار ادارات و نهادها را که با دوساعت تاخیر شروع شده بود، با دو ساعت زودتر اعلام کرده است و این تناقضی در  رفتار کمیته اضطرار است.

 

در شرایطی مانند امروز که آلودگی هوا در استان لرستان 20 تا 28برابر حد مجاز است، لازم است استاندار لرستان خود به این موضوع مهم که با سلامت مردم درارتباط است رسیدگی کند و از تصمیم های اشتباه کمیته اضطرار ممانعت کنند.

 

کد خبر 1178484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha