سازمان دانش آموزی مهمترین بازوی دستگاه های فرهنگی کشور/ ۳ میلیون ۷۰۰ هزار نفر عضو سازمان دانش آموزی هستند

عبادتی گفت: سازمان دانش آموزی در ۶۰ هزار مدرسه با ۳ میلیون ۷۰۰ هزار عضو و ۱۳۰ هزار مربی فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین عبادتی» امروز (سه شنبه ٣ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به بیست و سومین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی تنها نهادی است که اصلا سیاسی نیست، تربیت سیاسی نیست و نظام تعلیم و تربیت باید جدا از اینها باشد.

 

سرپرست و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید برای تمامی دانش آموزان جمهوری اسلامی باشد، افزود: باید برای نیازهای ویژه دانش آموزان نیز مناسب سازی شود.

 

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی با هدف تربیت اجتماعی مهارت آموزی از طریق فعالیت های جمعی تاسیس شده است.

 

عبادتی گفت: سازمان دانش آموزی با هدف مهارت آموزی و نهادینه کردن فعالیت ها از طریق جمعی به مدت ۲۳ سال در حال فعالیت است و رویکرد ما تمرکز روی ساحت اجتماعی است.

 

وی افزود: اعتقادمان بر این است که در فعالیت های اجتماعی و جمعی زمینه برای تحقق ۵ ساخت هم مناسبت تر و فراهم از است.

 

سرپرست و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی در ۶۰ هزار مدرسه با ۳ میلیون ۷۰۰ هزار عضو و ۱۳۰ هزار مربی فعالیت می کند.

 

وی افزود: ما اسیر اعداد و ارقام نیستیم و اگر واقعا دانش آموز تشکیلاتی متعهد داشتیم اوضاع ما خیلی بهتر بود.

 

عبادتی گفت: امسال تلاش می شود تا در راستای کیفی سازی آمار قدم برداریم و بجای ارتقای آماری به سمت ارتقای کیفی این شبکه برویم.

 

وی افزود: سازمان دانش آموزی بازوی اصلی تربیتی برای نظام تعلیم و تربیت کشور است نه فقط آموزش و پرورش و هر جایی در کشور که ضرورت دارد در عرصه تعلیم و تربیت بهترین بستر آن سازمان دانش آموزی است.

 

سرپرست و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی ادامه داد: سازمان دانش آموزی مهمترین بازوی دستگاه های فرهنگی کشور است.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه ۳۱۳، گفت: به یاری دانش آموزان پیشتاز در ۳۱۳ شهر کشور ۳۱۳ شخصیت فاخر فرهنگی علمی توسط مجامع شناسایی و انتخاب و دانش آموزان نسبت به پژوهش، سرود، داستان کوتاه، هنرهای تجسمی و محصولات فرهنگی متعدد اقدام می کنند.

 

عبادتی افزود: با این اقدام، بازآفرینی چنین شخصیت هایی انجام و روح ملی و احساس تعلق سرزمینی پررنگ می شود.

 

وی با اشاره به تاثیر سازمان دانش آموزی بر دانش آموزان، گفت: این دانش آموزان از لحاظ رفتاری پیشتاز بوده و دانش آموزی که تشکیلاتی رشد می کند و در رشد اجتماعی قرار می گیرند موفق می شود.

 

 

کد خبر 1178604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha