فتح خرمشهر برگ زرین و افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین است

طاهری،گفت:فتح خرمشهر برگ زرین و افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین است وصدام با تمام توان و تجهیزات در تلاش بود که خرمشهر فتح نشود اما به فضل خود فتح خرمشهر رقم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امیر سلیمان طاهری پیش از ظهر امروز سه شنبه ۳ خرداد ماه در مراسم گرامیداشت عملیات فتح خرمشهر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، فرمانده انتظامی، مدیرکل بنیاد حفظ و آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمانشاه، مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه و جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان در تالار گل نرگس کرمانشاه برگزار شد، گفت:سالروز آزاد سازی خرمشهر از چنگال اشغالگران و تجاوزگران بعثی، فرصت عبرت آموزی برای بیگانگان و دشمنان خیره سر ایران اسلامی است.

 

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر هیمنه پوشالی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا را در هم شکست،افزود:دشمن تا آن روز تصور می‌کرد که هیچگاه رزمندگان اسلام نمی‌توانند خرمشهر را پس بگیرند، اما در این عملیات استکبار جهانی به کفایت و صلابت رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پی برد.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: صدام حسین بارها گفته بود که امکان ندارد ایرانی‌ها خرمشهر را پس بگیرند و به نیروهایش تاکید کرده بود که دفاع از خرمشهر همانند دفاع از بصره و بغداد است و بارها گفته بود اگر ایرانی‌ها روزی خرمشهر را پس بگیرند کلید بصره را به آنها خواهم داد.

 

 

طاهری  تصریح کرد:این عملیات طی چندین مرحله انجام شده و در نهایت در سوم خرداد ماه آزادی خرمشهر را رقم زد و رهبر کبیر انقلاب در این رابطه در اوج خداباوری و اخلاص، فرمود: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است. خرمشهر شهر لاله های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد».

 

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا اظهار کرد:امروز دشمنان قدرت و جرأت جنگ سخت در مقابل ملت ایران اسلامی را ندارند، چرا که در دفاع مقدس سیلی سختی را از ملت خورده‌اند و می‌دانند هرگز در جنگ سخت پیروز نمی‌شوند.

 

 

وی گفت: در واقع سوم خرداد پایان یک توطئه عظیم استکبار جهانی و بین‌المللی و منطقه‌ای علیه ملت ایران پایان داده شد و ملت ما در سوم خرداد سال ۶۱ نشان داد که اگر تمام کشورهای مخالف ما در منطقه و جهان پشت به پشت هم بدهند و مدرن‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دشمنان ما قرار دهند، اراده ملت ما بر همه آنها غالب و پیروز خواهد بود و این روز تاریخی برای ما ماند.

 

 

لازم بذکر است، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان نیروهای مسلح استان کرمانشاه در عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 1178606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha