۲۰۴ ورزشکار برتر مسابقات ورزشی جام رمضان مساجد رشت تجلیل شدند

مراسم تجلیل از ۲۰۴ ورزشکار برتر مسابقات ورزشی جام رمضان محلات در مساجد امروز(۳ خرداد) در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم اهدای جوایز و تجلیل از ۲۰۴ ورزشکار برتر مسابقات ورزشی جام رمضان محلات رشت در مساجد امروز(سه شنبه، ۳ خرداد) در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با بیان اینکه برگزاری مسابقات محله‌ای «جام رمضان» یکی از مهمترین مسابقات ورزشی ویژه ماه مبارک رمضان بود که به همت کانون‌های مساجد برگزار شد گفت: این مسابقات درون محلات و به صورت جداگانه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان، برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ۱۱ مسجد منتخب شهر رشت برگزار کننده جام رمضان برای ساکنان محلات خود بودند افزود: این مسابقات در رشته‌های دارت، تنیس روی میز، گل کوچک، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج، فوتبال دستی و طناب کشی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه دچار بحران کم تحرکی شدیم که به وفور در جامعه دیده می شود تصریح کرد: این بحران با ورزش قهرمانی رفع نمی شود چون مختص به عده‌ای خاص هست و با وجود تحریک کنندگی اما جایگزین نیست.

 


رضوانی نژاد مساجد را بهترین پایگاه برای رفع این بحران دانست و تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای ایجاد انگیزه و تحرک برای همگان بهره برد.

 


وی تاکید کرد: مساجد باید پایگاهی برای گردهمایی باشد و از این پایگاه دینی، مذهبی، قرآنی برای رشد و تعالى کودکان این سرزمین بهره گرفت.

 

رضوانی نژاد با اشاره به اعتماد خانواده ها به کانون های مساجد اذعان کرد: اعضای کانون های مساجد بازوی پرتوانی برای اجرای فعالیت های مخالف هستند.

 

«الیاس کوثری» با گرامیداشت یاد ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلانی و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس طی ۴ مرحله منتج به آزادسازی خرمشهر شد و ۱۹ هزار نفر اسیر شدند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما با کمترین امکانات در مقابل دشمن ایستادند افزود: این هنر  بسیجیانی بود که هم‌سن  شما بوده و میانگین سن شهدای ما زیر ۲۳ سال است.

 

وی خواستار افزايش تحرک بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با تکیه بر ورزش همگانی شد و تصریح کرد: مسابقات ورزشی محلات با محوریت مساجد حرکتی نوآورانه بود که با تعامل و همکاری بین دستگاه های مختلف چون شهرداری، سپاه و دبیرخانه کانون های مساجد اجرا شد‌.

 

«نادر حسینی» نیز در این جلسه با تاکید بر  توسعه امکانات ورزشی محلات گفت: شایسته نیست محلات ما از ابتدایی ترین امکانات ورزشی محروم باشند و باید شهرداری در این زمینه قوی تر عمل کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به افزایش رخدادها و رویدادهای ورزشی طی ماه های اخیر تصریح کرد: در  فصل تابستان که با اوقات فراغت کودکان مقارن است این رویدادها در شهر رشت پررنگ تر می شود.

 

گفتنی است، در  ادامه این جلسه از مساجد منتخب این نوع مسابقات و اعضای برگزیده مسابقات مختلف با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 1178627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha