برگزاری نشست‌های بصیرتی تبیین جنگ اقتصادی و شفاف‌سازی برنامه‌های اقتصادی دولت

منزوی از برگزاری نشست‌های بصیرتی تبیین جنگ اقتصادی و شفاف‌سازی برنامه‌های دولت خبر داد و گفت: برنامه نشست‌های بصیرتی به پایگاه‌های بسیج ادارات گیلان ابلاغ شده تا در همان راستا در مورد اهداف مهم دولت در برنامه جدید اقتصادی بیشتر صحبت شود.

«‌مصطفی منزوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ضمن تبریک فرارسیدن حماسه سوم خرداد با تاکید بر اینکه وقایع آن روزهای ایران اسلامی باید به دقت تبیین شود اظهار داشت: بعد از حمله عراق به خاک ایران در سال ۵۹، ایران تقریبا در موضع ضعف قرار داشت زیرا انقلاب تازه به پیروزی رسیده و ارتش هم ضعیف بود بنابراین ما از حیث بنیه دفاعی، ضعف مفرطی داشتیم.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در آن برهه حساس از زمان چهره‌های جوانی مانند صیاد شیرازی مسئولیت‌های مهم نظامی را برعهده گرفتند افزود: سپاه هم در آن دوران جوان بود و بنی صدر هیچ بهایی به سپاه پاسداران نمی‌داد ‌و دیدش این بود که مسئولیت دفاع از کشور بر عهده ارتش است هر چند به دلیل مشکلاتی که وجود داشت ارتش هم در چند عملیاتی که در سال ۵۹ انجام داد موفق نبود و عملیات‌هایش منجر به شکست شد.

 

منزوی یکی از این عملیات‌ها را عملیات نصر برای آزادسازی خرمشهر که منجر به شهادت علم‌الهدی و دانشجویان پیرو خط امام در هویزه شد، خواند و عنوان کرد: زمانی که بنی صدر در سال ۶۰ از فرماندهی کل قوا عزل شد کشور با انواع و اقسام مشکلات از جمله جنایتهای منافقان در قتل عام مردم، جریان هفت تیر و نمونه‌های فراوانی از این دست مواجه بود تاجاییکه تعداد زیادی از سران نظام را در همان تابستان ۶۰ و بعد از عزل بنی صدر از دست دادیم.

 

وی با تاکید بر اینکه با در دست گرفتن کارها توسط جوانان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل انقلاب اتفاق افتاد تصریح کرد: امام خمینی (ره) بین فرماندهان سپاه و ارتش اتحاد و انسجام برقرار کرد و در سلسله عملیات‌هایی که بعدا انجام شد مساحت و حجم بسیار زیادی از خاک کشورمان با انجام عملیات‌های متعدد نظیر ثامن‌الائمه، طریق القدس، آزادسازی بستان و فتح المبین آزاد شد.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ضمن اشاره به آزادسازی پنج هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان در جریان عملیات بیت المقدس اذعان کرد: صدام روزی می‌گفت اگر ایران بتواند خرمشهر را از ما پس بگیرد من هم کلید بصره را به آنان خواهم داد و این نشان میدهد تا چه حد رژیم بعث به توانایی نظامی خود اطمینان داشت.

 

منزوی با بیان اینکه از مجموع ۱۹ هزار اسیر جنگی فقط ۱۲ هزار نفر از این اسرا در شهر خرمشهر به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند افزود: در بحبوحه تمام مشکلات و هجمه‌هایی که وجود داشت و حمایت‌های آمریکایی‌ها و تمام دولت‌های شرقی و غربی از رژیم بعث، دیدیم که با وحدت و ایمان ملت و رزمندگان و رهبری حضرت امام(ره)، عملیات‌های ما یکی پس از دیگری منجر به پیروزی شدند و توانستیم قسمت زیادی از خاک کشورمان را از دشمن و تمام متحدانش پس بگیریم.

 

وی اذعان کرد: علت اصلی ادامه پیدا کردن جنگ این بود که بعد از آزادسازی خرمشهر مقدار زیادی از خاک کشورمان هنوز در تصرف دشمن بعثی قرار داشت و هنوز جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد طرف متجاوز و غرامت‌های جنگی را مشخص نکرده بود.

 

منزوی اضافه کرد: علاوه بر موارد تشریح شده باید گفت دولت‌های غربی حتی به دنبال این هم نبودند تا جنگ را خاتمه دهند، البته در ادامه امر دیدیم که چگونه انواع و اقسام قطعنامه‌ها از جمله قطعنامه ۵۹۷ را صادر کردند که اینجا مقصر و شروع کننده اصلی جنگ رژیم بعث عراق تلقی و معرفی شد.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان به این فرمایش مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) مبنی بر اینکه خرمشهر ها در پیش داریم اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر مقام معظم رهبری دائما در شعارهای سال بحثهای اقتصادی را عنوان می‌کنند و در واقع به مسئولان هشدار می‌دهند که ما جنگ اقتصادی در پیش داریم.  

 

منزوی استفاده از حربه اقتصاد بر علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: متاسفانه چون دولت‌ها هشدارها و توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری را در حوزه جنگ اقتصادی جدی نگرفتند، دیدیم که چه مشکلات و چالشهایی برای کشورمان حادثه شد و شرایط فعلی خود مؤید این نکته است.

 

وی ابراز داشت: بدون شک اگر ما خواستار پیشرفت و توسعه در هر عرصه‌ای از جمله عرصه رسانه، حوزه‌های علمی، نظامی و اقتصادی هستیم باید به خودمان و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم زیرا نگاه به سمت کشورهای بیگانه سودی برایمان به همراه نخواهد داشت.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در ادامه مهمترین برنامه‌هایی که برای گرامیداشت سوم خرداد تدارک دیده شده است را برشمرد و افزود: حدود هفتاد پایگاه بسیج در ادارات کل استان گیلان فعال است و به مناسبت سوم خرداد و روز مقاومت، ایثار و پیروزی نسبت به فضاسازی محیطی ادارات استان اقدام می‌شود.

 

منزوی عطر افشانی گلزار شهدا و اهدای گل با حضور پرشور مردم ولایتمدار، خانواده‌ای معزز شهدا و ایثارگران را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: بسیج کارمندان هم در این برنامه که به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس و‌ روز سوم خرداد برگزار شد حضور بسیار خوب و فعالی داشتند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس حال حاضری که در آن قرار داریم سلسله نشست‌های بصیرتی را هم با محوریت تبیین جنگ اقتصادی دشمن و همچنین شفاف سازی اجرای برنامه‌های دولت در حوزه مردمی سازی توزیع یارانه‌ها و جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی پیش‌بینی کردیم.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان اظهار داشت: برنامه‌های مربوط به نشست‌های بصیرتی برای تبیین برنامه‌ها‌ی اقتصادی دولت به پایگاه های بسیج ادارات استان ابلاغ شده است تا در همان راستا در مورد اهداف مهم دولت در برنامه جدید اقتصادی بیشتر صحبت شود.

 

منزوی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به جای خلق پول بدون پشتوانه درصدد جراحی اقتصادی و جلوگیری از ناعدالتی‌ها در حوزه توزیع یارانه کالاهای اساسی است عنوان کرد: قطعا موفقیت برنامه‌‌های اقتصادی دولت بستگی به همراهی و حمایت مردم دارد زیرا تجربه نشان داده در هر عرصه‌ای که مردم و دولت با هم بوده‌اند با استعانت از پروردگار متعال و ائمه اطهار (ع) پیشرفت حاصل شده که نمونه بارز آن هشت سال جنگ تحمیلی و سربلندی ملت ایران در این دوران سخت است. 

 

وی با تاکید بر اینکه تلاشها در زمینه تبیین برنامه اقتصادی دولت کافی نیست و باید گسترش پیدا کند اذعان کرد: هر چه قدر مسئولان ما طرح جدید اقتصادی دولت را برای مردم شفاف سازی و تبیین و اهداف را مشخص کنند قطعا همراهی بیشتری از سوی مردم شکل خواهد گرفت.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان اضافه کرد:‌ تبیین اهمیت و چرایی عملیات بیت المقدس و تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس‌ و به ویژه فتح خرمشهر از دیگر برنامه‌هایی است که برای پاسداشت حماسه آزادسازی خرمشهر تدارک دیده شده است. 

 

وی عنوان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی حوزه‌های دیگری است که برنامه‌ریزی شده برنامه‌های پاسداشت حماسه سوم خرداد در قالب آنها پیگیری و اجرا شود.

 

منزوی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی توسط پایگاه‌ها برنامه‌ریزی شده و به صورت اردوها یا مسابقات ورزشی و فرهنگی توسط ادارات استان گیلان اجرایی و دنبال می‌شود.

 

وی تجلیل از رزمندگان ادارات و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران کارمند را دیگر برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت روز سوم خرداد ذکر کرد و ابراز داشت: علاوه بر برنامه‌های یاد شده جبهه جدیدی هم باز شده تحت عنوان جهاد خدمت‌رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار استان گیلان که اقداماتی مانند احداث مسکن محرومان در قالب آن پیگیری می‌شود.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از استان گیلان تعداد بسیار زیادی رزمنده به شکل خودجوش در اوایل شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حاضر شدند ادامه داد:‌ نمونه بارز آن یکسری از رزمندگان اسلام هستند که از گیلان به منطقه سر پل ذهاب رفتند و میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت هم به دلیل رشادت‌های این رزمندگان و شهدا به این عنوان نامگذاری شد.

 

وی با بیان اینکه رشادت‌های رزمندگان گیلانی هرگز فراموش نخواهد شد تصریح کرد: از بین رزمندگانی که از گیلان به صورت خودجوش به خرمشهر رهسپار شدند یکسری از بانوان هم بودند که به خرمشهر رفته و به فرماندهی محمد جهان آرا در بیمارستان خرمشهر حضور پیدا کردند و در مقامت سی و چند روزه خرمشهر هم حضور داشتند.

 

منزوی خاطرنشان کرد: وقتی خرمشهر اشغال میشود نیروها در جزیره آبادان باقی ماندند تا زمانی که عملیات بیت المقدس شکل بگیرد و بعد در قالب یگان خرمشهر رزمندگان گیلانی نیز حضور یافته و تعداد زیادی از آنان به شهادت می‌رسند.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در پایان با بیان اینکه ابعاد مختلف این فتح بزرگ باید برای نسل جوان به درستی تبیین شود خاطرنشان کرد: دشمنان امروز به شدت از تشریح آزادسازی خرمشهر قهرمان ناراحتند و تلاش می‌کنند این موضوع بازگو نشود بنابراین باید در جهت بازنشر آن و ترویج ابعاد این عملیات تلاش کنیم.

کد خبر 1178681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha