دشمن به دنبال گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت از ملت ایران است

حجت الاسلام دیلمی گفت: امروز دشمن تلاش می کند در یک جبهه همه اعوان و انصارش را جمع کند تا هویت مسلمانی و فرهنگ ایثار و شهادت را از ملت ایران بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «رضا دیلمی» امروز در نشست «ریحانه‌های صبور» اظهارکرد: امروز دشمن تلاش می کند در یک جبهه همه اعوان و انصارش را جمع کند تا هویت مسلمانی و فرهنگ ایثار و شهادت را از ملت ایران بگیرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: دشمن در این جنگ ادراکی و شناختی به دنبال این است که دیگر در خانواده ها باکری‌ها، همت‌ها، سلیمانی‌ها و حججی‌ها تربیت نشوند. یکی از مولفه های قدرت اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی با تاکید بر عاقبت بخیری به عنوان مهم‌ترین آرزوی اولیای الهی و بزرگان یادآور شد: خیلی ها در مسیر زندگی خود صحبت از انقلاب و اسلام می کردند اما امروز که درگیر جنگ اقتصادی و فرهنگی و غیره هستیم راه را گم‌ کردند.

 

حجت الاسلام دیلمی بیان کرد: رسیدن به فیض شهادت، یعنی همان عاقبت بخیری که شهدای ما به این توفیق دست پیدا کردند. امیرالمومنین (ع) همواره از خداوند می‌خواست به او جایگاه و مقام شهادت عنایت کند. برای همین بود که زمانی که در محراب عبادت ضربه شمشیر فرق مبارک ایشان را شکافت، فرمودند به خدای کعبه که رستگار شدم.

 

وی حب اهل بیت (ع) را یکی از شیون عاقبت بخیری عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌هایی که شهدا داشتند حب پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است. دشمن شناسی و موقعیت شناسی آن چیزی است که ملت ایران دارد و دشمن هم از این موضوع در هراس است. 

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: همانگونه که حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا و این خون‌های ارزشمند بود امروز موظف هستیم تا در جامعه این روحیه و فرهنگ را تکثیر کنیم.

 

 

کد خبر 1178721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha