حضور وزرای صمت و کشاورزی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و معاونان آن‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست امروز (سه‌شنبه سوم خرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و معاونان آن‌ها برگزار شد. براساس گزارش ارائه شده با شروع مردمی‌سازی یارانه‌ها میزان مصرف مرغ کاهش یافته است؛ پیش از این مصرف روزانه مرغ 7 هزار تن بوده که پس از اجرای این سیاست مقدار مذکور به 6 هزار تن رسیده است. به گفته ساداتی‌نژاد مازاد مرغ موجود در بازار منجمد شده و ذخیره‌سازی می‌شود، اضافه کرد: تبدیل شیر مازاد به شیرخشک و ذخیره‌سازی تخم‌مرغ نیز یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته به دلیل کاهش مصرف است.

 

براساس گزارش ارائه شده تصمیماتی برای تامین نقدینگی صنایع بزرگ مربوط به نان و آرد اخذ شده، همچنین طبق تصمیم سران قوا قدرت برخورد با گرانفروشان در سازمان تعزیرات افزایش پیدا کرده است. به گفته وزیر جهاد کشاورزی، گرانی ایجاد شده در حوزه سایر کالاها، 3 دلیل دارد؛ نخست آنکه قیمت جهانی کالاها افزایش یافته، از سوی دیگر موضوعاتی مانند دستمزد و قیمت انرژی در سال جدید رشد داشته است، همچنین سیاست تخصیص ارز ترجیحی تغییر کرده است.

 

فاطمی امین، وزیر صمت توضیحاتی درباره موضوعات مربوط به آئین‌نامه واردات خودرو در نشست امروز ارائه کرد. طبق گفته‌های مطرح شده تولید خودروی ناقص نسبت به گذشته60 درصد کم شده است همچنین تعهد معوقه خودروسازان 80 درصد کاهش داشته است.

کد خبر 1178737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha