افشای صورت های مالی  شرکت‌های دولتی ضروری است

ابراهیم نژاد با بیان اینکه شرکت‌های دولتی دارایی‌هایی دارند که متعلق به همه افراد جامعه است؛ پس افشای این صورت‌های مالی ضروری است، گفت: وزارت اقتصاد باید یک گزارش جامع و کامل و حاوی اعداد و ارقام از عملکرد شرکت‌ها تهیه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی ابراهیم‌نژاد، عضو هیئت مدیره دانشگاه صنعتی شریف امروز (سه شنبه 3 خرداد) در برنامه میز اقتصادی رسانه ملی در این باره که انتشار صورت‌های مالی درخواست دولت بوده یا به اصرار اعضای مجلس در قانون ذکر شده است، گفت: شرکت‌های دولتی دارایی‌هایی دارند که متعلق به همه افراد جامعه است؛ پس افشای این صورت‌های مالی ضروری است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در این صورت‌های مالی، مربوط به میزان زیان‌های انباشته است، گفت: زیان انباشته قابل توجه شرکت‌های دولتی نشان‌دهنده ناکارآیی است، نه فساد؛ یکی از دلایل ناکارآیی شرکت‌های دولتی، در اختیار گذاشتن نهاد‌ه‌های ارزان به بنگاه‌ها و کنترل قیمت محصولات بوده است.

 

عضو هیئت مدیره دانشگاه صنعتی شریف در این باره که چند درصد از این زیان‌ها برای قیمتگذاری‌های تکلیفی و چند درصد به دلیل ناکارآمدی این شرکت‌ها است، گفت: وزارت اقتصاد باید یک گزارش جامع و کامل و حاوی اعداد و ارقام از عملکرد شرکت‌ها تهیه کند. سهم فساد یا ناکارآمدی در اعداد و ارقام صورت‌های مالی، بسیار کمتر از سهم دستکاری‌هایی که در قیمت محصولات و کنترل قیمت رخ می‌دهد؛ باید بازتعریف ماموریت شرکت‌های دولتی اتفاق بیفتد.

 

 

کد خبر 1178746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha