وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مراجع عظام تقلید در قم ديدار و گفتگو كرد  

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به قم با مراجع عظام تقلید و علمای قم دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با تأکید بر ضرورت همکاری وزارت علوم و حوزه علمیه گفت: هیچ چیز مهم‌تر از استعداد نیست، یک فرد با استعداد، پول داشته باشد یا نداشته باشد، نباید به خاطر نداشتن پول از تحصیل محروم شود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به حادثه متروپل آبادان گفت: ببینید یک نفر ساختمان ۱۰ طبقه ساخته، چند صباحی نگذشته که فروریخته و اسباب کشتن و مجروح شدن عده‌ای شده است؛ این فرد یا خوب درس نخوانده یا خوب عمل نکرده و یا درسش جوابگو نبوده است؛ این‌ها به عقیده‌ی من قابل مطالعه است و باید مطالعه کافی کرد تا در آینده تکرار نشود.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده فرو می‌ریزد و عده‌ای کشته و مجروح می‌شود بیانگر بی‌مسئولیتی و بی‌اخلاقی برخی افراد است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: در خارج، عمارت‌های ۱۰۰ طبقه، ۲۰۰ طبقه، ۱۵۰ طبقه‌ای وجود دارد که سالیان طولانیست استفاده می‌شود، این‌ها چه می‌کنند؟ اما ساختمان ما فرو ریخت!

 

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی کار‌ها را وزارت علوم به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد و باید با سایر مراکز همکاری کند؛ همکاری باعث می‌شود که انجام کار‌ها به سرعت و سهولت پیش رود.

 

وی با بیان اینکه از جمله کار‌های مهم وزارت علوم، همکاری با حوزه علمیه است، افزود: حوزه علمیه واقعاً می‌تواند کمک کند، حوزه علمیه منبع خوبی برای دانشگاه و وزارت علوم است و می‌توانند دست به دست هم بدهند و کار‌های خوبی انجام شود.

 

تاکید آیت الله نوری همدانی بر تبیین حقایق اسلام در دانشگاه ها

 

آیت الله نوری همدانی گفت: صهیونیستها، آمریکایی ها و همراهانشان همواره دشمنی خود با مسلمانان را بروز می‌دهند و نمی‌توانند ببینند که این دین الهی در حال گسترش و ترویج است.

 

وی افزود: وظیفه امروز نهاد‌های علمی و حوزوی این است که با تکیه بر سوابق دشمنان و مطالعه اهمیت طلوع اسلام در جهان، مسیر امام خمینی (ره) را در تبیین حقایق اسلام پیش گیرند و نگذارند دشمنان به اهداف پلیدشان برسند.

 

تاکید مدیر حوزه‌های علمیه بر رصد و پایش نیازمندی‌های آموزشی

 

مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این دیدار، تولید محتوای نو و غنی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را نیازمند برنامه ریزی، رصد و پایش نیازمندی‌های آموزشی دانست.

 

آیت الله اعرافی بر لزوم تشکیل شورای راهبردی مشترک بین حوزه و وزارت علوم تاکید کرد و گفت:با تشکیل این شورا و تقویت تعامل بین حوزویان و دانشگاهیان میتوان گام‌های اساسی در جهت تحقق سیاست‌ها و اولویت‌های کلان کشور در مسائل مختلف برداشت.

وی گفت: البته باید در اجرای برنامه‌ها و تشکیل شورا از هرگونه شعار پرهیز و اقداماتی که قابلیت اجرایی شدن دارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

آیت الله سعیدی با روحیه انقلابی و همت والا میتوان قدم‌های اساسی برای آبادانی، توسعه و شکوفایی کشور برداشت.

 

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، سوابق پژوهشی، بنیادی و تحقیقی وزیر علوم را ستونی توصیف و ابراز امیدواری کرد: با اتکا بر این سوابق و روحیه انقلابی و همت والا میتوان قدم‌های اساسی برای آبادانی، توسعه و شکوفایی کشور برداشت.

 

آیت الله سعیدی گفت: حس اینکه در محضر خداوند متعال هستیم باعث می‌شود تا در هر سمت و منصبی وظائفمان را خوب و ماندگار انجام دهیم.

وی گفت: نباید مسئولان به گونه‌ای عمل کنند که در انتهای دوران خدمتشان، تنها وعده هایشان یاد مردم بیفتد نه اقدامات و مانع زدایی هایشان.

 

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم هم در جلسه با وزیر علوم خواستار بازنگری علوم انسانی توجه به خوابگاه و تغذیه دانشجویان شد.
زلفی گل وزیر علوم نیز در این دیدار‌ها، آموزش‌های مهارت محور، هدفمند شدن تحقیقات و پژوهش‌ها، تحقق نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری و تربیت نسل‌های عالم، فناور و نوآور را از اولویت‌های این وزارت خانه برشمرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و حوزوی شهر مقدس قم، برتوجه بیش از پیش به توسعه فعالیت‌های پارک علم و فناوری در این استان تاکید کرد.

کد خبر 1178755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha