قائله فتح خرمشهر معادله و سرنوشت جنگ را تغییر داد/ دستاورد و پیروزی ایران در پرتو فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازان بود

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: روز فتح خرمشهر روز مهم در تقویم کشور و روز سرنوشت ساز ملت ایران است که می توان به آن افتخار کرد و بالید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» امروز در مراسم سالروز فتح خرمشهر با گرامیداشت این روز گفت: صدام و عراق در ابتدای جنگ پشتیبان محکمی داشتند و هدفشان تصاحب جمهوری اسلامی ایران بود.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان افزود: صدام خوی تجاوزگری را در درونش داشت و قصد کشورگشایی داشت و می خواست این اقدام را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: جنگی که در اتاق جنگ صدام پیش بینی شد یک هفته ای بوده و صدام در آغاز جنگ در ٢١ شهریور گفت که جنگ حداقل یک هفته طول می کشد و به پایان می رسد، فکر می کرد ایران نیروی نظامی قوی ای ندارد و مردم هم تازه انقلاب کرده اند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: ایشان در آغاز جنگ در مصاحبه خبری اعلام کرد، شما هفته بعد مصاحبه تان را در تهران خواهید گرفت و تصورشان این بود تهران یک هفته ای در دست آنان خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: تحلیل صدام درست بود، کشوری که فرمانده های نظامی اش پناهنده شده اند در جنگ شکست می خورد اما در اتاق جنگش این فکر به ذهن صدام نیامده بود.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان گفت: امام (ره) تمامی معادلات صدام را بر هم زد و  مدل جنگ را تغییر داد و عاشورایی کرد.

 

وی افزود: قائله فتح خرمشهر معادله و سرنوشت جنگ را تغییر داد و جنگ در دست ایران افتاد و شهدای ما افتخار آفریدند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اظهارداشت: همه دستاورد و پیروزی و اقتدار و قدرت ما در پرتو فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازان و فرماندهان بود و صحنه ای را رقم زدند که چنین روزی را به عنوان روز فتح خرمشهر رقم نامگذاری شد.

 

وی گفت: روز فتح خرمشهر روز مهم در تقویم کشور و روز سرنوشت ساز ملت ایران است که می توان به آن افتخار کرد و بالید.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: با همت بسیجیان غیور و رزمندگان پرتوان سپاه و ارتش و سهیم شدن در جنگ، آیت  پیروزی بزرگ  نصیب ملت  شد و برای همیشه سند زنده و جاودانگی ایران است.

 

کد خبر 1178763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha